ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släktfoto i Torpa socken i Västmanland  (läst 698 gånger)

2002-01-11, 11:20
läst 698 gånger

Andreas Wikström

Hej!
Jag har en bild från ca år 1900 som föreställer en massa personer som har en picknick. Jag tror att det är en eller kanske två familjer som har träffats för att ha det trevligt tillsammns.
Jag är egentligen inte säker på någon person, men mannen som sitter ner på höger delen av bilden kan heta Carl Oscar Höglund och var skräddare och föredetta soldat. Han var född 1857 och dog 1903..alltså strax efter denna bild togs.
Han var sjuk de sista åren i lungsot vilket kanske kan förklara varför han sitter ner medans alla andra står upp. Hans fru Eva Löfman född 1856 borde finna med på denna bild, likaså deras dotter Eva Axelia Höglund född 1889. Eva Axelia (dottern) kan vara flickan som sitter på marken i vit klänning till vänster i bilden. Åldern på denna flicka verkat stämma om bilden skulle vara tagen ca år 1900.
Kan någon hjälpa mig ta reda på mer om denna bild?
Kanske någon känner till familjen Höglund i torpa?

2002-01-11, 11:22
Svar #1

andreas

Hmm..tydligen ingen bild..jag försöker igen..

2003-10-27, 10:26
Svar #2

Andreas Wikström

Jag har med hjälp av andra kort listat ut att Eva Löfman (född 1856) förmodligen är kvinnan som står upp längst till vänster på denna bild.
 
Finns det någon som vet något mer om bilden så hör gärna av er.
 
Mvh Andreas Wikström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna