ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Knut Petri Karlsson,född Kumla 1883 , hans far Per Olof K , född 1856 Ramsnäs ?  (läst 741 gånger)

2006-01-11, 22:32
läst 741 gånger

Utloggad Claes Calemark

• Anbytare **
  • Antal inlägg: 66
  • Senast inloggad: 2024-10-28, 18:27
    • Visa profil
här är ett fotogafi av vad jag tror är min pappas farbror som emigrerade till Amerika i början av 1900 talet gissar jag. (han var amerikans medborgare 1918). snickarbyxorna ? och det faktum att han skriver  svenska med engelska ord inblandade på baksidan av kortet får mig att tro att det är taget i Amerika. har jag rätt tro ?
Är det samme man på porträttfotot taget av Elise Hirsch atelje i Västerås ? i så fall var han hemma på besök, kanske vid en anhörigs begraving  

2006-01-11, 22:49
Svar #1

Utloggad Claes Calemark

• Anbytare **
    • Visa profil
här är 2 fotogafier av vad jag tror är min pappas farbror som emigrerade till Amerika i början av 1900 talet. Han var amerikansk medborgare 1918. snickarbyxorna (?) och det faktum att han skriver svenska med engelska ord inblandade på baksidan av kortet får mig att tro att det är taget i Amerika. har jag rätt tro ?
Är det samme man på porträttfotot taget av Elise Hirsch atelje i Västerås ? i så fall var han hemma på besök, kanske vid en anhörigs begraving

2006-01-11, 22:54
Svar #2

Utloggad Claes Calemark

• Anbytare **
    • Visa profil
Detta är hans far per Olof Karlson, född 1856. Hur gammal kan han vara på bilden ? jag vet inte när han avled men min gissning är mellan 67-75 och att fotot är taget efter 1924  

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna