ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hjälp mig med morföräldrar i Finland!  (läst 504 gånger)

2004-03-09, 02:06
läst 504 gånger

charlotte

Jag skulle bara vilja veta hur jag skall finna mina morföräldrar i Finland. Min biologiska far togs från ett barnhem i Finland av ett par som sedan flyttade till Sverige. Den enda uppgiften jag har är min biologiska pappas personuppgifter samt pappas adoptivföräldrars efternamn Bade. Dom är båda döda idag.
 
Var kan jag leta någonstans?
Min biologiska pappa är född 1944 och dom flyttade till Sverige ca 3-5 år efter hans födelseår.
 
Tacksam för hjälp!!!
 
Lotta

2004-03-09, 08:25
Svar #1

Utloggad Urban Flod

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 169
  • Senast inloggad: 2022-03-18, 08:07
    • Visa profil
Hej Charlotte
Har du kollat Svbef 1970 och Dödboken om det finns någon födelseförsamling på din mor.Du skriver inte om din mor också är född i Finland men jag skulle börja med att kontakta den församling som gäller för henne och be om ett utdrag ur deras böcker: om hon är född i Finland så är nästa steg att gå in i Hiski och skriva till pastorsexp. i den Finska förs. som uppges vara födelseförsamling.Om du inte har skivorna så kan du majla mig privat då detta är lite för nya uppgifter för att skriva offentligt.
Hälsningar Urban

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna