ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Västgötaknallar  (läst 580 gånger)

1999-06-04, 08:31
läst 580 gånger

Utloggad Kent Andersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 93
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej på Er alla där ute!
Jag vill komma i kontakt med Er som har muntliga  el.nedtecknade berättelser om Västgötaknallar. Då denna yrkesgrupp var verksam över hela Norden bör det finnas många berättelser bevarade. Kanske finns det föremål, dagböcker, foton som Du känner till. Har din släktforskar- el. hembygdsförening något bidrag att lämna?  
Jag ämnar att sammanställa detta material till en bok så småningom.
Kontakta mig på nätet el. adress: Kent Andersson. Topasg. 9. 421 48 V. Frölunda. Tel: 031-7094255; 476342.

1999-06-04, 19:43
Svar #1

Anders Andersson

Jag vill inte verka petig, men nog passar väl den här frågan bättre under Yrken: Västgötaknallar där du redan har skrivit samma sak? Meningen är att Källor: Muntlig tradition skall handla om den typen av källor i sig och deras betydelse, inte om efterlysningar av enskilda uppgifter ur dylika eller andra källor. Jag kan dock tänka mig att skillnaden inte är helt solklar alla gånger, vilket föranledde mig att skriva denna kommentar i förebyggande syfte...
 
Om västgötaknallarna nu hade en egen muntlig tradition av något slag, så skulle det dock vara ett mycket passande ämne för denna del av Anbytarforum!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna