ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Alta  (läst 577 gånger)

2008-02-24, 16:58
läst 577 gånger

Mari Johansson

Jag håller på att kartlägga min mf m föräldrar Simon Olufsen f. 1802 Norge och Hedvig Danielsdatter f.1811-08 Söndeled, Risör, Aust Agder, Norge.
År 1835-04-14 så döper detta par sin son Ole i Bindalen, Nordland,Norge.
I anteckningar i dopboken (Solstad og Vassås dopbok, 1675-1905)står det då att Simon och Hedvig är på genom resa och att de är på väg upp till Alta.
Simon är kopparslagare.
Jag har nu kollat kyrkböcker på digitalarkivet, norge där det finns scannade kyrkböcker men tyvärr så finns inga kyrkböcker i Alta för åren 1835-1837 in scannade så det jag undrar över nu är om någon har tillgång till en inflyttnings bok eller födelsebok i Alta för åren 1835, 1836 eller 1837 och som kanske kan se om Simon och Hedvig finns med i någon av dessa för de ska ha fått en son till som heter Daniel.
Mvh
Mari

2010-04-29, 23:44
Svar #1

Utloggad Anne Hildrum

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 52
  • Senast inloggad: 2013-05-23, 23:42
    • Visa profil
Hei,
Du bør nok poste dette spørsmålet under Finnmark.
det er der Alta ligger.
 
Anne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna