ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kenwood, Joseph Antony f1930 Lethbridge. Död 2013. Föräldrar ?  (läst 582 gånger)

2014-08-27, 12:26
läst 582 gånger

Utloggad Carina Andersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 93
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 09:47
    • Visa profil
Går det att hitta föräldrarna till Joseph Antony Kenwood f 14 augusti 1930 i Kanada? Han hette Kunigiskis i efternamn tidigare. Han tog sig namnet Kenwood 1953. Jag har hittat ett par i passagerarlistorna som kanske skulle kunna stämma, men har inte lyckats få ihop det med Joseph Antony. Den familjen kom från Litauen 1929 och hette Antanas f 1893 och Juzy Kunigiskis f 1904, de hade också en dotter som hette Algirda f 1925. De bodde i Lethbridge. Även Joseph Antony bodde där fram till sin död 2013. Han var gift med [[color=0000ff]T.v. borttaget namn - ev nu levande person/Mod USA[/color]] f 1933 från England. De gifte sig i England 1956 och han reste tillbaka till Kanada med sin fru 1958. Han härstammar ju inte från Sverige, men kanske det går att lägga in frågan här ändå.
 
Hälsningar Carina

2014-08-27, 13:37
Svar #1

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Kunigiskis är ett ovanligt namn i Kanada. Har du prövat att kontakta nån med det namnet?
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2014-08-27, 14:58
Svar #2

Utloggad Moderator USA

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1328
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Namn på en ev nu levande person t.v. borttaget.
(Återläggs om besked lämnas att personen är avliden.)

2014-08-27, 18:00
Svar #3

Utloggad Carina Andersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 93
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 09:47
    • Visa profil
Tack för ditt svar. Nej, jag har inte försökt kontakta någon med det efternamnet.  
Jag tänkte att någon kanske vet om det går att söka i födelseböcker i Kanada, men 1930 är kanske för sent.  
Vad gäller frågan om hustrun så ber jag om ursäkt att jag lade in uppgifter trots att vi inte har något dödsdatum på henne. Vi har tolkat dödsrunan på Joseph som att hon redan var död när han dog 2013, men jag har tyvärr inte hittat något dödsdatum så det kanske är lite osäkert hur det ligger till med den saken.
 
Carina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna