ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Helge Reinhold Johansson  (läst 268 gånger)

1999-05-28, 19:17
läst 268 gånger

Utloggad Annika Fagerquist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 220
  • Senast inloggad: 2024-05-11, 15:18
    • Visa profil
Har på relativt nära håll funnit en Helge Reinhold Johansson. Har dock knapphänt med upplysningar om honom. Har fått mig berättat att han bodde i Leksandtrakten, snarare Insjötrakten och där bl.a i Rexbo. Jobbade på bl.a Sörskog med jord- och skogs-bruk. Detta var iallafall runt 1950, troligen en tid tidigare. Därefter flyttade han troligen till Filipstad. Han föddes antagligen i Ångermanland. Det var en stor och välbyggd karl (och dennes far har tydligen kallats för Björn-Johansson) Född ca år 1910 ( med god marginal åt båda hållen ) Jag vet inte ens om han fortfarande är i livet men en del av det jag hört tyder på att så inte är fallet. Kan någon ge mig en aldrig så liten ledtråd om vart denne man tog vägen, vem han var och vart han kom ifrån.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna