ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 15.3.2001  (läst 3887 gånger)

2000-08-13, 11:23
läst 3887 gånger

Björn Palmgren

Johannes Olofsson, född 11/2 eller 25/5 1792 i Rödalen, Tjärstad, hans hustru Maja Johansdotter, född i Tjärstad 30/1 1791 och deras döttrar Lovisa och Sophia flyttar 27/11 1822 från Hallstad
till Önnö. Den platsen finns inte i husförhörsboken. I nästa årgång (A I:6b) finns Önnöborg men ingen Johannes. Någon som vet var?

2000-08-14, 20:01
Svar #1

Anneli Nåhdin

Hej Björn!
Önnö och Önnöborg bör troligen vara samma ställe. Detta är mina barndomstrakter. Gården heter Önnöborg, men kallas i dagligt tal Önnö.
 
Hoppas att detta hjälper dig något...

2000-08-15, 14:12
Svar #2

Björn Palmgren

Hej Anneli!
Det var vad jag misstänkte. Men Johannes är fortfarande försvunnen...
MVH
Björn

2000-08-28, 21:22
Svar #3

Utloggad Magnus Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2023-09-07, 08:19
    • Visa profil
    • home.bip.net/maggu
Hej!
 
Enligt skriften Kyrkbygden i Tjärstad skriven av Tjärstadcirkeln 1990-1993 (NBV) kan man läsa om  
Önneborg (tidigare Önnö), citat  
 
Landbönderna omnämns i beskattningslängder ....... .. Per (Jb 1690 och 1700) och Pher (Jb 1731). Vid mitten av 1700-talet delades gården upp på två brukningsdelar, vardera utgörande 1/2 mantal. År 1754 brukades dessa av Nils Persson och Carl Persson, Nils Persson även år 1765, då den andra gården brukades av änkan Lisa, måhända Carl Perssons hustru.
 
Det känns spontan som om  Nils och Carl Persson är bröder och söner från Önnö! En studie av fb ger
följande gossar födda i Önnö
 
1707-11-25 Olof Persson
1711-06-23 Nils Persson
1713-12-04 Carl Persson
 
En studie av mina egna anor enligt nedan (med mormor som proband)
 
80 Karl Persson. Född omkring 1713 (åu i db). Död 1763-05-01 i Önnö
Tjärstad sn. Bonde i Önnö Tjärstad sn. Gift1 med NN.
Gift2 1743-09-18 i Tjärstad sn med  
 
81 Elisabet Persdotter. Född 1721-10-07 i Hallstad kvarn,
Tjärstad sn. Hon från Opphems kvarn, Tjärstad sn vid vigseln.
Giftoman fadern Per Nilsson i Opphems kvarn, Tjärstad sn.
Död (enligt bou, lucka i db) 1800-08-18 i Önnö Tjärstad sn.
 
ger att jag nog funnit Karls födelse! Vidare kan man nog svara JA på  
det avslutande påståndet i citatet!
 
Kvarstår dock!
 
1/ Vem var Karl först gift med och när dog hon?
 
2/ Vem är Per i Önnö? När dör han?  
 
3/ Vem är Pers hustru och Karls mor?
 
Finns det någon släktforskare som kan fylla på med fakta och ideer?
 
/Magnus

2000-09-06, 08:48
Svar #4

Utloggad Per-Eric Carlsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej!
Har bara några oklara noteringar från andra personer i släkten ang. min farfars förfäder.
Vet att de levt kring Tjärstad, hette bl.a. Ljungström. Farfars farfar hette troligen Carl Stefansson, utflyttad till Ångermanland/Jämtland.
Känner någon igen namnen?
Tack för ev. upplysningar om var jag kan gå vidare. Saknar för tillfället dator hemma.
 
Per-Eric Carlsson, Kalix-Nyborg
0923-21589

2000-09-13, 20:20
Svar #5

Lisbeth Petersson (Beth)

Hej!
Karl Fritz Westerberg föddes 1910-06-18 i Tjärstad, far Carl Westerberg, född 1877-07-22 i Amnehärad, Skaraborg. Kan någon hjälpa mig med inflyttningsdatum till Tjärstad för Carl Westerberg och var han då kom ifrån.  
 
Tacksam för hjälp.
/Lisbeth

2000-09-26, 21:48
Svar #6

Utloggad Karl Wilhelmsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 49
  • Senast inloggad: 2014-05-12, 11:01
    • Visa profil
Jag har blivit osäker med min ana Nils Nilsson, han föddes omkring 1730 i Tjärstad. Han gifte sig första gången 1762-10-31 i Vårdnäs med Kerstin Karlsdotter. De bodde i Röhlbacken i Vårdnäs. Nils dog 1788-08-21.
I födelsebok Tjärstad har jag funnit år 1731 den 18 mars föddes soldaten Nils Falcks son i Jemte kallad Nils
I GMR 1735 Kinds kompani nr 89 Sonebo bor en Nils Nilsson Falk 39 år 17 ? tj.år.
Nils Falk i Sonebo drunknade 1735 vid Brokind.  
Men det finnes också i Kinds kompani nr 86 Hulta år 1740 en Nils Svensson Falk, 40 år och 19 tj.år.  
Finns det någon som kan hjälpa mig. Nils som föddes i Jemte, heter hans föräldrar Nils Svensson Falk?

2000-10-07, 16:41
Svar #7

Utloggad Magnus Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2023-09-07, 08:19
    • Visa profil
    • home.bip.net/maggu
Hej!
 
En kompletterad och uppdaterad Östgötska antavlor nr 40 finns här. Många av anorna kommer från denna socken!
 
/Magnus

2000-11-01, 22:10
Svar #8

Utloggad Magnus Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2023-09-07, 08:19
    • Visa profil
    • home.bip.net/maggu
Hej!
 
Jag svarar själv på en av mina frågor från mitt eget inlägg daterat måndag den 28 aug 2000 kl. 21.22:  
 
1/ Vem var Karl först gift med och när dog hon?  
 
Svar: 1735-05-11 i Tjärstad sn vigdes Carl Persson i Önnö med pigan Ingrid Persdotter i Boda. Ingrid f 171(5) i Boda dör 1743-03-18 i Önnö  
 
Vidare ha jag funnit vigslen mellan den sannolike brodern Nils Persson i Önnö och Margareta Månsdotter från Sonebo. De vigdes 1733-06-03 i Tjärstad sn.  
 
Vidare har jag även hittat följande möjliga syskon till Carl och Nils nämligen
 
Carl f 1702-06-20 i Önnö
Per f 1704-02-21 i Önnö
 
Jag har även funnit en möjlig vigsel för fadern Per i Önnö, men ber att få konsultera expertis innan jag skriver något i anbytarforum!
 
MVH
 
/Magnus

2000-11-03, 18:01
Svar #9

Utloggad Magnus Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2023-09-07, 08:19
    • Visa profil
    • home.bip.net/maggu
Hej igen!
 
Ytterligare ett barn till Per i Önnö (ÖA40 nr 160) är
Carl f 1700-12-02 i Önnö, sannolikt död 1701 (datum saknas, står som Pers barn i Önnö).
 
Jag undrar vidare om någon stött på Markus Nilsson, d (bg)1732-01-30 i Tjärstad Tjärstad sn. En Markus Nilsson gifter sig 1699 ?/? i Tjärstad sn med en Kerstin Håkansdotter (tror jag det står) från Opphem (Vad står det mera?!). Jag har som hypotes att ovanstående två Markusar är samma person och identisk med ÖA40 nr 72 Markus NN, som får barn mellan 1700? (d 1701 i Prästgården) och åtminstone 1708 (då ÖA40 nr 36 föds) i Prästgården Tjärstad sn. Det som gör detta ännu mera intressant är att min Per i Önnö är dopvittne åt Markus barn Nils som föds 1705 i Prästgården.
I den sannolika vigseln för Per i Önnö (ÖA40 nr 160) heter han Nilsson! Tjärstad sn: 1695-07-14 vigdes Per Nilsson i Önnö med Maria Jonsdotter ifrån Gro???? (Vad står det mera?!)
 
Alla ytterligare bidrag och synpunkter mottages tacksamt!
 
Trevlig helg!
 
/Magnus

2000-11-09, 17:12
Svar #10

Utloggad Magnus Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2023-09-07, 08:19
    • Visa profil
    • home.bip.net/maggu
Hej!  
 
Sammanfattning och förtydligande av mina tre inlägg angående Per i Önnö
 
Enligt skriften Kyrkbygden i Tjärstad skriven av Tjärstadcirkeln 1990-1993  
(NBV) kan man läsa om Önneborg (tidigare Önnö), citat  
Landbönderna omnämns i beskattningslängder .... .. Per (Jb 1690 och 1700)  
och Pher (Jb 1731). Vid mitten av 1700-talet delades gården upp på två  
brukningsdelar, vardera utgörande 1/2 mantal. År 1754 brukades dessa av  
Nils Persson och Carl Persson, Nils Persson även år 1765, då den andra  
gården brukades av änkan Lisa, måhända Carl Perssons hustru.  
 
Det känns spontan som om Nils och Carl Persson är bröder och söner från Önnö!  
En studie av fb ger följande Persbarn födda i Önnö (inga andra barn funna  
födda i Önnö)  
 
Carl f 1700-12-02 d 1701 i Önnö
Carl f 1702-06-20  
Per  f 1704-02-21  
Olof f 1707-11-25    
Nils f 1711-06-23  
Carl f 1713-12-04 (ÖA40:80)    
 
En studie av mina egna anor enligt nedan (med mormor som proband)  
 
80 Karl Persson. Född omkring 1713 (åu i db). Död 1763-05-01 i Önnö  
Tjärstad sn. Bonde i Önnö Tjärstad sn. Gift1 1735-05-11 i Tjärstad sn  
med pigan Ingrid Persdotter i Boda, f 171(5) i Boda, d 1743-03-18 i  
Önnö. Gift2 1743-09-18 i Tjärstad sn med  
 
81 Elisabet Persdotter. Född 1721-10-07 i Hallstad kvarn,  
Tjärstad sn. Hon från Opphems kvarn, Tjärstad sn vid vigseln.  
Giftoman fadern Per Nilsson i Opphems kvarn, Tjärstad sn.  
Död (enligt bou, lucka i db) 1800-08-18 i Önnö Tjärstad sn.  
 
ger att jag nog funnit Karls födelse! Vidare kan man nog svara JA  
på det avslutande påståndet i citatet ovan!  
 
Vidare ha jag funnit vigslen mellan den sannolike brodern Nils Persson  
i Önnö och Margareta Månsdotter från Sonebo. De vigdes 1733-06-03 i  
Tjärstad sn.  
 
----
 
Jag undrar vidare om någon stött på Markus Nilsson, d (bg) 1732-01-30  
i Tjärstad Tjärstad sn. En Markus Nilsson gifter sig 1699 ?/? i Tjärstad  
sn med en Kerstin Håkansdotter (tror jag det står) från Opphem (Vad står  
det mera?!). Jag har som hypotes att ovanstående två Markusar är samma  
person och identisk med Markus NN (ÖA40:72), som får barn  
 
dotter ? f 1700-06-06 i ? d 1701 i Prästgården
Nils     f 1705-03-12 i Prästgården
Jon      f 1708-10-21 i Prästgården (ÖA40:36)
 
Det som gör detta ännu mera intressant är att Per i Önnö (ÖA40:160) är  
dopvittne åt Markus barn Nils. I den sannolika vigseln för Per i Önnö  
heter han Nilsson! Tjärstad sn: 1695-07-14 vigdes Per Nilsson i Önnö med
Maria Jonsdotter ifrån Groveda (Vad står det mera?!)  
 
Alla ytterligare bidrag och synpunkter mottages tacksamt!  
 
/Magnus

2000-12-05, 21:23
Svar #11

Utloggad Magnus Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2023-09-07, 08:19
    • Visa profil
    • home.bip.net/maggu
Hej igen!
 
Jag hjälper mig själv med ytterligare två barn till Markus i Prästgården!
 
Måns f 1711-12-11 i Prästgården, d 1757-01-22 (enligt bou 26/1). Bonde i Snår Tjärstad sn. Gift med Kristina Persdotter.
 
Anna f 1715-06-06 i Prästgården
 
Finns det nu någon som vet mera?! Någon som har forskat på Måns?!  
 
/Magnus

2000-12-27, 20:23
Svar #12

Utloggad Roland Svensson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 72
  • Senast inloggad: 2015-04-16, 20:27
    • Visa profil
Hej Alla.
Inga(Ingrid)Persdotter f. 1780-07-24
i Linnäs Tjärstad.Är det någon som vet något
vore jag tacksam för hjälp.
Roland i Åtvid

2001-01-07, 19:14
Svar #13

Utloggad Magnus Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2023-09-07, 08:19
    • Visa profil
    • home.bip.net/maggu
Hej!
 
Mina ana  
 
86 (min mormor som proband) Jon Persson. Först verksam i Krågedal Tjärstad sn sedan bonde i Räfstad Tjärstad sn. Han från Krågedal Tjärstad sn vid vigseln. Gift 1751 i Tjärstad sn (vigsel nr 6, datum saknas i vb) med Kristina Nilsdotter
 
har jag en känsla av att han är son från Krågedal!
Tittar man i mtl 1751 finner man att det finns en Per Månsson och en Per Persson i Krågedal! Finns det någon släktforskare som vet mera om dessa Perars ursprung respektive vidare levnadsöden! Ibland kan ju en detalj som man själv upplever som oväsentlig vara lösningen på en annan persons hypotes!!
 
MVH
 
/Magnus

2001-01-11, 20:20
Svar #14

Utloggad Carl-Eric Riise

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 147
  • Senast inloggad: 2016-01-17, 15:14
    • Visa profil
Backstugan Ytstugan under Törnevik, Tjärstad fs. Existerar denna fortsatt eller är det känt var den låg. Frågar med anl. av planerat besök från USA med härstamning från denna.

2001-02-08, 22:31
Svar #15

Utloggad Magnus Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2023-09-07, 08:19
    • Visa profil
    • home.bip.net/maggu
Hej släktforskare i norra Kinda!
 
Mina anor (mormor som proband)
 
82 Per Samuelsson, f 172(2), d 1768-05-26 i Sonebo, Tjärstad sn. Bonde i Sonebo, Tjärstad sn. Gift med
 
83 Brita Månsdotter, f 171(2), d 1782-05-11 i Sonebo Tjärstad sn.
 
har jag kört fast med! Jag misstänker att någon av dem kommer från Sonebo. Finns det någon släktforskare som studerat gårdarna i Sonebo i början av 1700-talet och kan tänkas ha någon ledtråd att bidra med?! Det kan vara så att åldersuppgiften på Per i db är felaktig eftersom han enligt en bou är farfar (framgår om man även tittar på Pers bou) till fyra barn redan år 1761!
All hjälp och alla ideer mottages som vanligt mycket tacksamt!
 
MVH
 
/Magnus
 
PS: Min mormors anor finns här.

2001-02-19, 09:42
Svar #16

Monica Allard

Hej !
 
1880 föddes Astrid Amalia Nilsson i Tjärstad.
Föräldrarna heter Jonas Nilsson Och Hulda Andersdotter.Är det någon som känner till något om dessa personer?

2001-02-21, 11:36
Svar #17

Utloggad Magnus Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2023-09-07, 08:19
    • Visa profil
    • home.bip.net/maggu
Kompletterande uppgifter till mitt inlägg från den 8/2:
 
Jag har funnit sonen Carl i fb och följande gäller nu (min mormor som proband):
 
82  Per Samuelsson, f 172(2) (enligt db), d 1768-05-26 i Sonebo Tjärstad sn. Bonde i Sonebo Tjärstad sn. Åldersuppgiften i db är sannolikt helt felaktig då sonen Karl föds redan 1729 (enligt bou, db och fb). Gift med
 
83  Brita Månsdotter, f 171(2), d 1782-05-11 i Sonebo Tjärstad sn.
 
Detta innebär att istället för att leta efter vigseln på 1730-talet så är det nu 1720-talet som gäller. Vidare känns det fortfarande som att någon av Per och Brita bör ha sitt ursprung från Sonebo! Finns det någon som känner till en Samuel respektive Måns som var verksamma i Sonebo i början av 1700-talet och som sålunda kan (återstår dock att bevisa hypotesen) vara far till Per respektive Brita.
 
MVH
 
/Magnus

2001-02-22, 21:16
Svar #18

Utloggad Magnus Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2023-09-07, 08:19
    • Visa profil
    • home.bip.net/maggu
Nya bud (mormor proband)!
 
82  Per Samuelsson, f 172(2) (enligt db), d 1768-05-26 i Sonebo Tjärstad sn.  
Bonde i Sonebo Tjärstad sn. Åldersuppgiften i db är helt felaktig då vigseln är  
funnen liksom sonen Karls födelse 1729-07-18 i Sonebo Tjärstad sn (enligt bou,  
db och fb). Gift 1728-10-27 i Tjärstad sn med
 
83  Brita Månsdotter, f 171(2), d 1782-05-11 i Sonebo Tjärstad sn.  
Hon (och han?) från Sonebo Tjärstad sn vid vigseln.
 
Barn (alla födda i Sonebo Tjärstad sn:  
 
Karl       f 1729-07-18, d 1761-02-04 i Loppetorp Tjärstad sn (bou finns)
 
Jöns       f 1732-04-15
 
Kerstin(?) f 1733-06-10
 
Samuel     f 1742-04-15, d 1791-__-__ i Sonebo Tjärstad sn (bou finns)
 
Maja (41)       f 1744-04-02, Levde 1807 i Forsbo såg, Tjärstad sn.  
       Möjligen död i Forsbo såg, Tjärstad sn 180(8).
 
Per        f 1751-05-09, d 1808-02-21 i Törnevik Tjärstad sn (bou ?!).  
           Även verksam i Labbemåla Tjärstad sn.  
 
Jag vädjar till alla domboksläsande släktforskare med intressen i Kinda om bidrag till ovanstående föräldrars ursprung!
 
MVH
 
/Magnus

2001-02-23, 19:42
Svar #19

Utloggad Magnus Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2023-09-07, 08:19
    • Visa profil
    • home.bip.net/maggu
Hej igen!
 
En antavla ÖA 40 med stark koppling till socknen har blivit uppdaterad här
 
/Magnus

2001-02-28, 17:46
Svar #20

Utloggad Kenneth Hildor

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2008-10-17, 17:10
    • Visa profil
Hej  Magnus Gustafsson!
Jag har med intresse studerat din antavla.  
Vi har en del gemensamma anor.
Eftersom Du har anor från Krågedal
undrar jag om Du har stött på Peter Jonsson f.1760 i Krågedal?
Hans föräldrar är Jonas och Johanna(?)  i ”Krådal”.
Peter Jonsson dog 1825 i Sundstorp Tjärstad.Han var gift med Helena Jonsdotter (1766-1837)
från Egeby Vårdnäs.

2001-02-28, 18:25
Svar #21

Utloggad Magnus Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2023-09-07, 08:19
    • Visa profil
    • home.bip.net/maggu
Hej Kenneth m.fl.
 
Jag har uppdaterat min mormors antavla igen! Klicka här!
 
Då det gäller Krågedal så har jag ju bara dessa anor därifrån (mormor proband):
 
43  Kristina Jonsdotter, f 1765-01-24 i Krågedal Tjärstad sn, d 1839-08-29 i Björklund u Rimforsa, Tjärstad sn. Hon från Räfstad Tjärstad sn vid första vigseln. Gift2 1820-01-05 i Tjärstad sn med Petter Jönsson, f 1774-08-25 i Nykil sn (enligt hfl).
 
86  Jon Persson. Först verksam i Krågedal Tjärstad sn sedan bonde i Räfstad Tjärstad sn. Han från Krågedal Tjärstad sn vid vigseln. Gift 1751 i Tjärstad sn (vigsel nr 6, datum saknas i vb) med
 
87  Kristina Nilsdotter, f 1729-04-03 i Räfstad Tjärstad sn, d 1774-05-01 i Räfstad Tjärstad sn. Hon från Håkantorp Tjärstad sn vid vigseln. Hon är inte nämnd i faderns bou!
 
Jag misstänker att Jon är bördig från Krågedal! Jag saknar dock bevis. Tyvärr har jag inte stött på de personer som du Kenneth nämner men jag skall framledes hålla ögonen öppna!
 
MVH
 
/Magnus

2001-02-28, 20:30
Svar #22

Utloggad Magnus Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2023-09-07, 08:19
    • Visa profil
    • home.bip.net/maggu
Hej igen Kenneth!
 
Inte för att jag vet om det ger något men det finns en bou:
 
1806 d 12/1 på begäran av änkan Karin Persdotter i Krådala, Tjärstad sn efter dess avlidne man bonden Jon Andersson som avled d 28/12 -05 ..... 2 barn Petter Jonsson myndig och Maja gift med torparen Jonas Olofsson i Stafre ...
 
Har du hittat Petter i fb? När och var gifter sig Petter? Vet du om några syskon till Petter?
 
/Magnus

2001-03-04, 09:57
Svar #23

Utloggad Kenneth Hildor

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2008-10-17, 17:10
    • Visa profil
Hej Magnus!
Tack för ditt svar och intresse!
Enl.fb var Peter f.21/2 1760 som Jonas i Krådal
och hustru Johannas son.
Han var gift med Helena Jönsdotter f.12/4 1766
i Vårdnäs som dotter till Jöns i Egeby och hustrun Catharina.De fick dottern Anna Lena som föddes i Kaga 1801.
Båda makarna avlider i Tjärstad.Jag vet inte när eller var de gifte sig(De finns inte i
Vårdnäs vigsellängd)inte heller känner jag till några syskon till Peter.Men det är väl inte troligt att det rör sig  om den Peter/Petter
som Du hittat eftersom Peter var gift vid bou 1806.
MVH Kenneth

2001-03-04, 15:12
Svar #24

Utloggad Magnus Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2023-09-07, 08:19
    • Visa profil
    • home.bip.net/maggu
Hej Kenneth!
 
Det är ju frågan om myndig i bou för en man kan inbegripa gift?! Vad säger Ni andra som läser detta?
 
Vidare Kenneth, har du letat efter någon Johanna (ganska ovanligt namn) som dör i Krågedal mellan 1760 och 1806? Kan kanske ge något!
 
MVH
 
/Magnus
 
PS: Du skriver i det första inlägget att vi har gemensamma anor! Vilka?

2001-03-04, 16:15
Svar #25

Utloggad Kenneth Hildor

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2008-10-17, 17:10
    • Visa profil
Hej Magnus!
Du har rätt i att myndig man borde kunna innebära
gift man men eftersom systerns man nämns men inte Peters hustru (som lever till 1837) får man kanske
intrycket att det rör sig om en yngre man.
Ang. gemensamma anor är dina anor 106 och 107
Sven Jonsson och Kerstin Larsdotter min
mffmfmff och ..fm genom sonen Lars Svensson.
Vidare har jag anor från Skankebo och Isac Månsson
som ju är bror till din ana 171 Maria Månsdotter
 
MVH Kenneth

2001-03-04, 17:38
Svar #26

Utloggad Magnus Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 297
  • Senast inloggad: 2023-09-07, 08:19
    • Visa profil
    • home.bip.net/maggu
Hej igen!
 
Ett förtydligande till Kenneths inlägg! Min ana 106,107 och 171 är faktiskt min mormors anor. Min mormors antavla finns här.
 
MVH
 
/Magnus

2001-03-15, 10:12
Svar #27

Utloggad Carl-Fredrik Hanzon

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1959
  • Senast inloggad: 2018-08-09, 16:27
    • Visa profil
Antavlor som inkluderar personer bosatta i Tjärstad, finns inlagda under socknar: Kättilstad

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna