ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hulda Fredrika Norgren Född i Ramnäs 1880  (läst 534 gånger)

2002-01-30, 19:13
läst 534 gånger

Fredrik Norgren

Hej! Mitt namn är Fredrik Norgren och jag är 26år.
Jag har lyckats med eran hjälp att finna mina släktingar i Amerika. Mitt problem är att jag  inte funnit alla mina släktingar i Sverige änn.
Den jag söker hette altså Hulda Fredrika Norgren
och föddes i Ramnäs 1880. Hon gifte sig Andersson
1898. Det senaste jag vet är att hon bodde i Smedjebacken 1914. Men vad hände sedan. Tyvärr har jag ingen mer information att ge. Jag hoppas att någon annan kanske vet något.
Hoppfulla hälsningar Fredrik Norgren.

2002-11-21, 16:11
Svar #1

Rene Öberg

Hej Fredrik!
Tyvärr har jag inga svar att komma med men däremot en liten fundering. I min släkt har jag två bröder, John och Algot Norgren, från Ramnäs. De gifte sig där med två systrar födda Gustafsson 1888 och 1900. Kanske släktingar?
 
Har du fått reda på mer är även jag nyfiken på detta!
 
Hälsningar
Ren?e Öberg

2009-02-07, 15:26
Svar #2

Björn Eriksson

Hej Fredrik!
Jag har en Johanna Margareta Norgren f.1848-02-03 som gifter sig med Axel Theodor Hedström f.1850-03-26 Ramnäs.
 
Kan det möjligen hjälpa dig.
 
Paret får två flickor
Hanna Axelina f.1872-05-28 i Ramnäs
Hulda Gustafva f.1874-01-20 i Ramnäs.
Mvh
Björn

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna