ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 14 maj, 2013  (läst 3071 gånger)

2010-07-30, 14:44
läst 3071 gånger

Utloggad Lars Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1122
  • Senast inloggad: 2024-04-06, 16:47
    • Visa profil
Hej allihop!  
 
Jag har en person som flyttar till Berghammar Södermanland 1868 ifrån Österåker, han heter Per Olsson f.1846-07-09 i Österåker Södermanland.  
 
Jag undrar om han verkligen flyttar in hos er och sedan undrar jag vart han tog vägen sedan, jag är inte riktigt säkert om han heter Olsson i fortsättningen, det kan hända att han har tagit efternamnet Hagström.  
 
Så jag tackar på förhand med ljus och lyckta.  
 
MVH Forskar Lasse

2010-07-30, 17:47
Svar #1

Utloggad Per Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1827
  • Senast inloggad: 2022-09-04, 21:36
    • Visa profil
Pehr Olssson Hagström blir rättarelärling i 1868 års Klass vid Wäderbrunn i Bergshammar. 1869 flyttar han till Stigtomta. (Bergshammar AI:14 sid 198)

2010-07-30, 19:13
Svar #2

Utloggad Lars Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1122
  • Senast inloggad: 2024-04-06, 16:47
    • Visa profil
Hej Per!
 
Tack så mycket nu är det bara att fortsätta på Stigtomta
 
MVH Lasse

2010-09-21, 18:04
Svar #3

May-Lise Skansare

Hej!
 
Min mm fm f Anders Smed(s)berg uppges vara född 1778-12-01 i Bergshammar (D) i Ulf Berggrens bok Tunabergare del 2). I  
SE/ULA/10107 Bergshammar C:3 (1770-1802)  Bild 15 / sid 13 anges en Anders född detta datum av far sockenskräddare Carl Carlsson el Larsson och Anna Andersdotter. Anders död 1782.
Vem är denne Anders? - och hur fick han sitt namn Smed(s)berg?
 
I QA-reg för Bergshammar finns en Anders född 1778-12-01 med föräldrar Sockenskräddare Karl Larsson och Anna Andersdotter.  
 
Har försökt följa denne Anders från det han föds i Bergshammar till han flyttar till Tunaberg utan att få någon rätsida på hans livsöden, t ex föräldrar och syskon.
 
Tacksam om någon Bergshammar- Tunabergsforskare kan förklara.
 
Vänliga hälsningar
May-Lise

2010-09-21, 19:48
Svar #4

Utloggad Camilla Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3135
  • Senast inloggad: 2016-05-28, 10:43
    • Visa profil
Sockenskräddaren heter Carl Carlsson och inget annat (Larsson är en felläsning i QA-registret). Den Anders som föds 1778 1/12 dör ju i rödsot 1782 20/10 och kan därför knappast hamna i Tunabergs socken senare.
 
Enligt hfl för Tunaberg (AI:11 [1828- 33] s 183) var Anders Smedberg född 1778 19/12 i Bergshammar. Om vi utgår från att födelseåret är korrekt så borde det vara av intresse att följa Per Andersson och Sara Andersdotters son som föddes 1778 12/10 i Stora Marsäng. Föräldrarna bor sedan i Fiskarstugan när sonen Per föds 1781 4/4.
 
Det är förstås möjligt att födelseåret och/eller födelsesocknen är felaktigt angiven. Har du hittat Anders Smedberg nämnd med patronymikon vid något tillfälle?

2010-09-22, 18:38
Svar #5

May-Lise Skansare

Hej Camilla!
Jag hade skrivit ett lååångt svar och redogjort för hur jag följt Anders från det han flyttar hemifrån. Så var jag borta några timmar - sen var all text borta.
Första gången jag finner Anders med patronymikon Persson är i  SE/ULA/10107 Bergshammar AI:4 (1790-1801)  Bild 146 / sid 138 boende på Kottorp. Ser inte vart han flyttar vidare.
När han sen bor i Vestra Brinkstugan heter han Smedberg SE/ULA/11607 Tunaberg AI:7 (1806-1811)  Bild 92 / sid 86.
Varken i A1:5-7 finns Kottorp eller Brinkstugan - varför?
Är Smedberg ett soldatnamn - men han finns inte i Centrala Soldatregistret.
Mvh May-Lise

2010-09-22, 19:51
Svar #6

Utloggad Camilla Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3135
  • Senast inloggad: 2016-05-28, 10:43
    • Visa profil
Anders var gruvarbetare, inte soldat. Gruvarbetarna i Tunaberg (och säkert även på andra håll; jag är mest bekant med gruvnäringen i Tuna bergslag) tog olika familjenamn typ Bergström, Hultström, Smedberg, Tunberg osv.  
Om Anders hette Persson innan han bytte till Smedberg så verkar det ju sannolikt att han är identisk med gossen född 1778 12/10. För detta talar ju också det faktum att du först hittar honom i Kottorp, som ju ligger alldeles nästgårds till Stora Marsäng. Har du kollat upp faddrarna till Anders Smedbergs barn?
 
 
 
[color=aa00aa]Tillägg tisdagen 10 december 2013
Anders Smedberg är inte identisk med gossen född 1778 12/10 i Stora Marsäng. Denne Anders Persson blev bonde i Svista storgård, Lid (se t ex Lid, AI:4 [1818- 27] sid 152).[/color]

2010-09-23, 08:44
Svar #7

May-Lise Skansare

Tack snälla Camilla...
...för din hjälp och information.
Faddrarna kommer från platser som Kärrgruvan, Gruvan, St Uttervik, Kottorp och någon Knaptorp?? och Överbo.  
Visst var Anders gruvarbetare men det fanns i Centrala Soldtregistret många soldater med namnet Smedberg.
Tänk vad ett felskrivet datum kan föra en på villovägar. Kan man nu tro på att Anders föräldrar var Per Andersson och Sara Andersdotter?
Hälsningar May-Lise

2010-09-26, 18:04
Svar #8

Utloggad Ulf Berggren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3749
  • Senast inloggad: 2024-04-14, 22:45
    • Visa profil
    • www.stacken.kth.se/~ulfb/genealogi.html
Det bör förtydligas att Anders Smedberg inte alls påstås vara född 1778 1/12 i Bergshammar
i min bok Tunabergare 2. Födelsedatumet står där inom parentes, vilket ju bara betyder att
han uppges född detta datum (i hfl). Samt att det alltså inte stämmer, annars hade det ju
stått en exakt födelseangivelse (alla födelseuppgifter är kontrollerade).
 
När det gäller hans föräldrar har du ju än så länge bara vaga indicier på att de skulle
kunna vara Per Andersson och Sara Andersdotter. Kanske kan någon bouppteckning efter dem
avgöra saken. Eller att du kollar upp de faddrar till Anders som kan vara syskon.
Ulf Berggren

2010-09-27, 09:04
Svar #9

May-Lise Skansare

Ulf!
 
Först av allt en rejäl ursäkt  att jag lät påskina att uppgiften i din bok skulle vara felaktig. Hade inte läst ordentligt i förordet/anvisningar vad uppgifter inom parentes stod för.  
 
För övrigt vill jag lovorda båda dina böcker. Utan dem hade jag nog inte kunnat komma så långt som jag nu har. Ska följa ditt råd med bouppteckningar och faddrar.  
                                                                    Vänligen May-Lise

2011-04-05, 23:59
Svar #10

Utloggad Antonio Palm

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 81
  • Senast inloggad: 2020-09-15, 21:52
    • Visa profil
Anders Erson f. 1789-07-16 Bergshammar gift med Brita Stina Erson f 4 Maj 1800 Brunsta
 min fundering är är Erson och Ersson samma efternamn?
 
funderar också vems föräldrar och syskon Anders Erson hade

2011-04-06, 07:32
Svar #11

Utloggad Camilla Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3135
  • Senast inloggad: 2016-05-28, 10:43
    • Visa profil
Antonio,
 
Vad gäller namnskicket förr rekommenderas du att studera t ex tråden Patronymikon som du hittar i avdelningen Språk, ord och namn: Personnamn: Allmänt: Efternamn (städning pågår  inför en kommande mer logisk omplacering av personnamnen men det tar nog en vecka till innan det är klart). Kortfattat: Anders var son till en Erik, varför hans patronymikon bör stavas Eriksson. Ersson är dock en kortform för detta. Kvinnor förr omnämndes inte med makens patronymikon utan sitt eget, i Brita Stinas fall Andersdotter.
Anders Eriksson var inte född 1789 16/7 utan 16/4, närmare bestämt i Mellangården, Bergshammar, och Brita Stina Andersdotter var inte född 1800 4/5 utan 9/5 i Brunsta, Nyköpings Sankt Nicolai (D).
 
Anders Eriksson, som först var gift med Brita Stinas syster Maria Johanna Karolina Lovisa Andersdotter (1795- 1820), var son till Erik Andersson (f 1754 13/1 i Jogersta norrgård, Tuna (D)) och Anna Maria Jonsdotter (f 1762 i Nyköping). Förutom Anders hade de följande barn, alla födda i Bergshammar:
Anna Stina, f 1787 2/10 i Mellangården
Erik, f 1791 27/2 i Åby östergård
Katarina, f 1793 19/4 i Åby östergård
Anna Maria, f 1795 11/4 i Åby östergård. Gift med Erik Persson, f 1794 20/5 i Broby, Bergshammar
Petter, f 1798 19/2 i Åby östergård
Brita Kristina, f 1799 8/5 i Åby östergård. Gift med Erik Jansson, f 1792 9/10 i Hanstorp, Lunda (D).
Margareta Charlotta, f 1802 6/1 i Åby östergård. Gift 1828 26/10 i Bergshammar med Erik Eriksson, f 1803 18/3 i Tybble nästgård, Lunda (D), bonde i Vida, Bergshammar (D).

2011-05-25, 14:39
Svar #12

Utloggad Oscar Nilsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2011-06-09, 01:09
    • Visa profil
Hej, är lite ny på det här men hoppas på hjälp om den möjligheten finns.  
Letar efter släkten till Ernst Oscar Sture Nilsson, född Nyköping 1913, son till (Karl) Oskar Nilsson, son till Carl Gustav Nilsson född i Bergshammar. Letar efter CG Nilssons far. Om hjälp finns så vore det väldigt uppskattat.
Tack på förhand
//Oscar

2011-05-25, 18:09
Svar #13

Utloggad Camilla Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3135
  • Senast inloggad: 2016-05-28, 10:43
    • Visa profil
Ernst Oskar Sture Nilsson var född 1913 28/8 i Nyköping Västra och död 1997 11/3 på Jupitervägen 27 i Nyköping.
 
Karl Oskar Nilsson var, i alla fall vid sonens födelse, skomakare och bosatt i gård nr 77 i 1:sta kvarteret. Han var född 1881 14/11 i Nyköping Västra och modern Anna Charlotta Åkerblom 1885 5/12 i Nyköping Östra.
 
Även Karl Oskar var skomakarson. När han föddes bodde familjen i gård nr 66- 69 i 2:dra kvarteret. Karl Gustaf Nilsson (född 1853 7/4 i Bergshammar) och Karolina Jansdotter (född 1841 30/4 i Hova (R)) kom till Nyköping 1879 från Stockholm, där deras båda äldsta barn var födda.
 
Troligen, med reservation för att jag inte följt honom genom hfl, är Karl Gustaf identisk med skräddarsonen född 1853 18/4 i Blacksta, Bergshammar. För att bli helt säker på att detta stämmer bör du själv följa honom. Han var son till Carl August Nilsson (född 1824 17/3 i Blacksta, Bergshammar (D)) och Maria Kristina Andersdotter (född 1824 21/3 i Lerbo (D)).
 
Carl Augusts familj splittrades kort efter hans födelse då fadern, Nils Andersson, född 1780 16/7 i Polen, Husby-Oppunda (D), avtjänade 3 år på fästning i Malmö med början i juni 1824. Modern, Anna Stina Persdotter, var född 1787 23/11 i Rycksta, Råby-Rönö (D). Du hittar en redogörelse för hennes anor postad 2004 14/8 under just Råby-Rönö, även om jag ser att den borde uppdateras med Ingrid Mårtensdotters föräldrar.

2012-04-06, 04:56
Svar #14

Utloggad Camilla Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3135
  • Senast inloggad: 2016-05-28, 10:43
    • Visa profil
Detta är ett svar på en fråga ställd under Nyköpings Sankt Nicolai.
 
 
Anders Persson och Brita Andersdotter återfinns i Bregården i Bergshammar AI:3 sid 89 (och även på sid 8). Brita uppges inte vara död 1774 utan 1777, och påträffas också i Bergshammar C:3 som avliden 1777 30/4. Av dödboken framgår även att hon var 38 år gammal och dotter till Anders Jonsson och Brita Jonsdotter i Bregården. Anders Persson gifte sedan om sig 1777 28/12 i Björkvik (D) med dottern Katarina Andersdotter i Hultstugan, född där 1751 7/4.
 
Anders Jonsson och Brita Jonsdotter gifte sig 1733 30/9 (Bergshammar, C:1). Brita anges då komma från Ekeby, där hon återfinns i Ekeby östergård som dotter till Sigrid Persdotter (f 1685 ca, d 1736 12/8), omgift med Olof Olofsson.  
Anders Jonsson avled 1748 24/10 i Bregården (Bergshammar, C:2), och anges i dödboken vara 42 år gammal. Brita Jonsdotter gifte om sig 1749 12/11 med drängen Anders Eriksson. Tyvärr anges inga dödsorsaker i dödboken, så om det var en olyckshändelse eller en epidemi som gjorde att de nygifta båda avled efter sex veckors äktenskap, 1749 27/12, vet jag inte. Anders Eriksson blev 35 år och Brita Jonsdotter 33 år gammal.
 
Anders Jonsson och Brita Jonsdotter hade följande barn, alla födda i Bregården (se Bergshammar, C:2):
Anna, 1736 11/3, d 1737 12/11
Brita, 1739 29/6
Jonas, 1742 11/3
Anders, 1745 1/6
Maria, 1748 27/4
 
Hos familjen i Bregården bodde också Britas halvsyster Anna Olofsdotter.
Tyvärr har Bergshammar AI:1 en olycklig lucka just för Bregården. Det är troligt att Anders Jonsson var son till Jonas Jonsson och Karin Hansdotter (1676 ca- 1738 8/2) därstädes och bror till Anna, Abraham, Maria och Jonas. Dottern Maria Jonsdotter (1711 ca- 1759) i Bregården gifte sig 1731 3/10 (Bergshammar, C:1) med Per Jonsson, och makarna flyttade ca 1734 till Valsberga i Lunda. Per Jonsson var fadder åt Brita 1739 och Maria dito 1742 åt Jonas. Efter moderns och styvfaderns död flyttade Brita Andersdotter 1750 till just Per Jonsson och Maria Jonsdotter i Valsberga (se Lunda AI:2 sid 10). Förslagsvis kollar du mtl och ser om Jonas Jonsson i Bregården har någon son Anders noterad åren före vigseln 1733.
 
 
Lycka till!
 
 
Mvh
Camilla

2012-04-06, 12:08
Svar #15

Utloggad Ola Karlson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 98
  • Senast inloggad: 2024-02-25, 15:00
    • Visa profil
Tack för snabbt svar Camilla,
Mellan raderna har jag nu förstått att Anders Persson och Anders Berlin är samma person!
Mvh
Ola

2013-02-22, 12:29
Svar #16

Utloggad Ola Karlson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 98
  • Senast inloggad: 2024-02-25, 15:00
    • Visa profil
Någon som kan hjälpa mig att hitta föräldrarna till Maria Eriksdotter på Ista? I ett antal hfl står att hon är född 1731, på ett ställe också att hon är född i Tuna. Hon dog 1805 i Ista Hagstuga och var då sedan 1775 omgift med drängen Per Persson sedan hennes förste make Anders Andersson avlidit samma år. Hon fick sitt första barn Anders på Ista 6 januari 1758.  
Hoppas på hjälp
Ola

2013-02-22, 13:15
Svar #17

Utloggad Anita Elg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1459
  • Senast inloggad: 2021-06-12, 18:36
    • Visa profil
Hej!
 
Denna Maria Eriksdotter föddes - Tuna C:2 (1726-1769) Bild 34
Fader: Eric Olofsson
Moder: Anna Persdotter
 
Enl Disbyt:
Eric Olofsson
född 1702 i Tuna, vigsel 1729 och död 1766
 
Anna Persdotter  
född 1702 i Tuna, vigsel 1729 och död 1775
 
Alla övriga uppgifter som du nämner passar precis in på vad de i övrigt  
har kommit fram till
 
/anita

2013-02-22, 13:16
Svar #18

Utloggad Camilla Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3135
  • Senast inloggad: 2016-05-28, 10:43
    • Visa profil
Maria Eriksdotter föddes 1733 19/2 i Svalsta Östergård, Tuna. Hon var dotter i just Svalsta vid vigseln 1755 29/9 med Anders Andersson.

2013-02-22, 14:16
Svar #19

Utloggad Camilla Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3135
  • Senast inloggad: 2016-05-28, 10:43
    • Visa profil
Anita,
var restriktiv med att sprida obekräftade uppgifter från Disbyt. Tuna saknar födelsebok före 1710 så den som uppgett födelseort för föräldrarna har antagit att de är födda i Tuna. De kan lika gärna vara födda i någon angränsande församling (eller längre bortifrån). Tyvärr brukar det vara rätt hopplöst att avliva felaktiga eller obekräftade uppgifter som saknar stöd i källmaterialet.

2013-02-22, 14:44
Svar #20

Utloggad Ola Karlson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 98
  • Senast inloggad: 2024-02-25, 15:00
    • Visa profil
Tack för hjälpen Camilla och Anita.
Ola

2013-04-30, 18:55
Svar #21

Utloggad Christin Söderblom

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 94
  • Senast inloggad: 2019-03-18, 00:26
    • Visa profil
Hej i Bergshammar
till att börja med en grundkurs fråga :D  
Läser på sidan 171 i SVAR SE/ULA/10107/A I/6 om Avkortningslängd vad betyder det? Något fundersam blir man ju ang halva barn ;)
 
Anledningen till att jag hamnade där är för att jag söker anledning/ny ledtråd till vad dom händer på sidan 9 i samma bok med Petter Jonsson, Bredgården som 1806 hamnar i Tuna och fått kyrkoplikt, varför? Hans fru och barn försvinner redan 1802 in i Nikolai böckerna, någon som vet vart och varför?
 
// mvh Christin

2013-05-04, 19:57
Svar #22

Utloggad Ulf Berggren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3749
  • Senast inloggad: 2024-04-14, 22:45
    • Visa profil
    • www.stacken.kth.se/~ulfb/genealogi.html
Avkortningslängden var till för att berätta skillnader mellan när man mantalsskrevs i november året innan och när skatten skulle betalas, typiskt i mars året efter.
Vid denna tid fanns det en skattelindring om man hade minst 4 barn, så denna avkortningslängd verkar ha något med det att göra.
Ulf Berggren

2013-05-05, 19:12
Svar #23

Utloggad Barbro Stålheim

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 426
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 20:51
    • Visa profil
Petter Jonsson fick s.k. uppenbar kyrkoplikt för att han brutit mot 7:e budet, dvs. stöld som han dömdes för vid tinget. Det här orsakade sannolikt parets separation. Jag har inte sett att de efter 1802, då hustrun flyttade in till Nyköping med barnen, har bott tillsammans igen. Hustrun Brita Katarina dör som änka 1831 i Ullaberg, Bergshammar. Noterad i tidigare hfl i Bergshammar som både sjuklig och utfattig.
 
Dottern Ulrika, född 1794 är tillbaka 1809 i Bredgården. Hon gifter sig 1811 med soldaten Peter Persson Elf. Deras son Karl Peter, f. 1815 är anfader till mina döttrar varav en av dem bor bara ett stenkast från Bredgården.

2013-05-08, 19:59
Svar #24

Utloggad Christin Söderblom

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 94
  • Senast inloggad: 2019-03-18, 00:26
    • Visa profil
Hej  
 
Ulf, tack för svaret det var intressant. Härligt med skattelindring även på den tiden. Inget man direkt tänker på och all sådan information gör anorna lite mer levande :D
 
Barbro, så härligt att höra att Bredgården finns kvar och va kul att vandra på samma mark som Petter och hans tidiga ättlingar. Själv vandrade jag förra fredagen runt på kyrkogården i Bergshammar för hitta något intressant, tyvärr utan resultat. (Det finns väl bara en plats att leta gravar på?)
 
Jag har lyckats följa Ulrika men lyckas inte finna henne eller mor och syster i Nikolai, vet du vart dom tar vägen? Tappar också pappa Petter när han försvinner in i Tuna 1806, vad blev det med honom? Lyckades han börja om?
 
Spännande, stöld sa du.. hmm det va ju inte så bra ;) Jag använder mig av SVAR vet du hur jag hittar domböckerna, verkar inte finnas tillgänglig, beställer man dom separat.  
 
Just nu jagar jag vidare på Brita Catharinas (Cajsa?) sida, vet du (eller någon annan) om Ulrikas mormor hade en syster som hette Maria Persdotter och Per Larsson prasslat med sin frus syster Maria vilket då skulle resulterat i barnet Per som föddes 1757-04-29 i Svedhorn?
 
Sedan har jag just nu ytterligare en fundering Ulrikas mormors morfar är det Per Persson som benämns som den äldre eller senior under Svedhorn i hf?
 
Varmaste hälsningar  
Christin
från Ulrikas och Soldaten Elfs dotter Maria Charlotta

2013-05-08, 20:11
Svar #25

Utloggad Christin Söderblom

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 94
  • Senast inloggad: 2019-03-18, 00:26
    • Visa profil
litet tillägg:
Per Persson den äldre som finns i Svedhorn ca 1722-1747 det verkar finnas en kvinna vid hans sida med namn Anna Eriksdotter som begravs 4 april 1735 någon som vet säker om det är Per Persson den yngres/juniors mamma?

2013-05-09, 15:14
Svar #26

Utloggad Barbro Stålheim

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 426
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 20:51
    • Visa profil
Per Persson, bonde i Svedhorn i Lunda förs. var gift m Anna Hansdtr, född ca 1698.
 
Deras dtr Anna Persdotter 1722-1780 var gift m Per Larsson f 1720 i Gälkhyttan, Tuna och död i Fada, Tuna 1772. De gifte sig i Lunda 1748.
De hade åtminstone 6 barn: Per, Anna, Lars = f 1757 i Svedhorn, Brita Katarina 1758-1831, Hans och Erik.  
 
Brita Katarina inflyttade i Bergshammar igen, redan 1809 från Nicolai, kika i Nicolais utflyttn längd det året så kan du följa henne bakåt.
 
Din Maria Charlotta var gift Hagström, då har du även många med namnet Karlberg från Nyköping i din släkt ...  
Över huvud taget är det många i nyköpingstrakten som stammar från soldaten Elf.

2013-05-14, 21:58
Svar #27

Utloggad Christin Söderblom

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 94
  • Senast inloggad: 2019-03-18, 00:26
    • Visa profil
Tack Barbro men jag hittade inte dom aktuella in och utflyttningslängderna, gjorde ett nytt försök då dom ska finnas utan att lyckas, jag får ta upp dom igen vid senare tillfälle. Jag har istället vandrat in på min Anna Hagströms pappas sida  
 
Tack tack

2013-05-14, 22:13
Svar #28

Utloggad Barbro Stålheim

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 426
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 20:51
    • Visa profil
Rundgren från Lunda. Karl Vilhelm gifte ju om sig och fick 3 söner och 1 dotter till. Dessa har jag bara tittat på framåt i tiden ...

2013-05-14, 22:55
Svar #29

Utloggad Camilla Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3135
  • Senast inloggad: 2016-05-28, 10:43
    • Visa profil
Två döttrar, faktiskt. En av sönerna i andra giftet släktforskar också.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna