ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Går det att söka efter folk i USA  (läst 436 gånger)

2022-05-11, 21:43
läst 436 gånger

Utloggad Gunilla Wall

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 363
  • Senast inloggad: 2024-06-04, 01:22
    • Visa profil
Hej,

Jag har fått stor hjälp av Maud att leta efter min sambos mormorsmors bröder som emigrerade till Nordamerika men som ingen nu levande i släkten hört talas om, konstigt nog.

Nu har jag fått blodad tand och försöker leta upp en man som jag misstänker är far till en oäkta flicka eftersom hans föräldrar var de enda dopvittnena vid flickans dop.

Den unge mannen emigrerade ett par år efter flickans födelse till Nordamerika och jag har sökt på MyHeritages immigrationsuppgifter och hittat att han emigrerade till Minnesota via Quebec, Canada. Det finns en kopia av ett dokument som jag antar att Immigration upprättat, där det står hans längd, hårfärg, ögonfärg, anhörigs namn etc.

Jag undrar om man kan komma längre och hitta mer info om honom? Var letar man i USA och Kanada? Nu verkar det som om mannens resmål var Rush City, Minnesota, United States. Är det Google man letar på? Findagrave? FamilySearch?

Tack för all hjälp!
Gunilla

2023-05-04, 12:39
Svar #1

Utloggad Anders Hedman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 40
  • Senast inloggad: 2024-05-30, 15:28
    • Visa profil
Först och främst skulle jag i ditt fall försöka hitta honom i USA:s folkräkningar som finns i My heritage. Jag skulle även registrera ett konto hos Family search. Har man väl hittat en person där, brukar de söka automatiskt på den i olika register om man klickar på namnet.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna