ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Brit Per Olsson, född 1803-01-15 i Hole.  (läst 675 gånger)

2018-04-19, 16:46
läst 675 gånger

Utloggad Margaretha Berggren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 426
  • Senast inloggad: 2024-01-31, 16:20
    • Visa profil
För flera år sedan efterlyste jag Per Olssons okända far,och fick bra svar om modern Pell Karin Persdotter, men inget svar om Pers far. Det står bara okänd tills vidare i födelsenotisen. Nu undrar jag om någon har lyckats hitta fadern?.
Det måste väl vara en Olof eller har han kanske fått den avlidne styvfaderns namn, fastän han inte kan vara far till Per. Jag har inte lyckats hitta någon dombok för det aktuella året. Jag såg i tidigare inlägg att det ska finnas en saköreslängd, men jag hittar den inte.
Är det någon som kan upplysa mig om vilka domböcker och saköreslängder som finns, om ni inte vet något om Per. Jag antar att man blev dömd om man fick ett oäkta barn på den här tiden.
MVH
Margaretha Berggren

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna