ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Personer från Lännäs,Skratttorp och södra Vinön  (läst 665 gånger)

2018-03-15, 09:40
läst 665 gånger

Utloggad Sven Jansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2023-02-27, 19:55
    • Visa profil

[font=]Detta har jag i mina anor från Västmanland och nu undrar jag ifall mina anor kan vara kopplade till ett flertal andra inom samma ställen som angivits i ämnesraden?[/font]

[font=]Just min ana Catharina Folkesdotter född 24 februari 1782 och gift med Lars Olsson född 4 juli 1782 på Södra Vinön Lännäs Örebro, kan vara en ana tillhörande nedan angivne Jonas Folkesson som förekommer i anbytarforum från inlägg 2016-2017 inom ämnesgivna orter.[/font]
[font=]Och just Dimbo har jag anor till genom angivna personer nedan.[/font]

[font=]Brӱta[/font] Svenson formerly Larsdotter
Born about Aug 1670 [location unknown]
Daughter of [father unknown] and [mother unknown]
[sibling(s) unknown]
Wife of Bärtel Bertel Svenson — married 19 Jun 1704 in Östra Dimbo, Sodermansland, Swedenmap  Descendants descendants
 
Mother of Lars Bertelsson and Elizabeth Bertelsdotter
Died 26 Apr 1747 in Killingetorp, Lännäs, Sodermansland, Swedenmap


[font=]
[font=&amp][/size][/font][/font]
[font=][font=&amp]Jonas flyttade till Vinön som dräng 1825-1829 då han flyttade tillbaka till Östra Dimbo som dräng hos sin morbror Jonas Folkesson. [/font][/font]




[font=]Nu skulle jag vilja komma i kontakt med flera med samma anor för att utreda möjligheterna.[/font]

[font=]De kan kontakta mig via u18210256@telia.com [/font]

[font=]Vänliga hälsningar[/font]
[font=]Anbytare Sven Jansson[/font]






Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna