ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-02-13  (läst 683 gånger)

2006-01-09, 19:38
läst 683 gånger

Utloggad Niclas Rosenbalck

• Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5027
  • Senast inloggad: 2020-09-05, 21:07
    • Visa profil
När öppnar resandediskussionerna? Kan vår valde ordförande Ted Roswall svara på detta?

Om det nu är så problematiskt med resandesläkter och tjafset om etnicitet - kan vi inte säga att resandesläkter är en social grupp (ss Adam Heymowski förespråkade i sin avhandling Swedish Travellers and their Ancestry) så vi slipper byråkraterna på DI som inte verkar ha några fötter på jorden ?  
Just nu känns det inget kul att i framtiden lägga ut flera timmars framforskade uppgifter här på anbytarforum. Det känns som om Släktforskarförbundets valda representanter inte kan ge svar på enkla frågor eller tydligt markera sig vad de står utan väljer att bemöta gräsrötterna med tystnad.

2006-01-09, 23:52
Svar #1

mona johansson (Maris)

Niclas! Du är absolut inte den ända som undrar över detta, själv har jag väntat länge på att något ska hända,men jag börjar nästan tro att någon lagt locket på eftersom det har tagit så vansinigt lång tid och absolut inget verkar hända, kan det må tro vara så? Eller kan någon ge ett konkret besked om vad som händer ganska omgående, TACK!!!

2006-01-10, 22:01
Svar #2

Lennart Josefsson

Nä Resande är resande och förblir resande så det så
50-60 tillbaka i tiden
sorry

2006-01-27, 13:58
Svar #3

Susanna De Quarto

Hej,  
Söker Niclas Rosenbalck. Har du fortfarande behov av översättning av det ruggiga italiensk/latin/svenska brevet fr Sparre som du publicerade för några år sedan under Språk?  
Jag kan ge mig på den italienska delen om du vill.  

Mvh/Susanna

2006-02-01, 21:37
Svar #4

Utloggad Rune Palm

• Anbytare ***
  • Antal inlägg: 364
  • Senast inloggad: 2014-03-23, 10:21
    • Visa profil
Hej Bo Lindwall !
Jag skulle gärna vilja ha kontakt med dig gällande Guldtattaren Anders Olof Nilsson och Lisa Vilhelmina Didriksdotters familj.
Jag har nu funnit kopplingen till dessa för min morfars mamma att hela släkten väntar på fler detaljer. Jag har läst Årsboken 1995 med din artikel. Jag vore tacksam om du hör av dig på min mail. Jag kanske har lite matnyttigt till dig
också.

Mvh
Rune Palm

2006-02-13, 18:39
Svar #5

Carina Jonsson

Vi är många som väntar på svar när och framförallt om resandediskussionerna ska öppnas.
Ett svar på det är väl inte för mycket begärt??

Carina Jonsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna