ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Inspektor Lindblom vid Trävaru AB i Hudiksvall  (läst 513 gånger)

2000-04-25, 17:04
läst 513 gånger

Birgitta Almqvist

Min farmor Anna Almström, Ygsbo, Färila, var 1898 anställd som piga i hushållet tillhörande inspektorn Johan Peter Lindblom (o hans hustru) på Hudiksvalls Trävaru AB. 1898 flyttar pigan Anna till Storbyn Utomveds där hon 7 dec. 1899 födde sin oä son, min far Viktor Emanuel Agaton, sedemera adopterad i Uppsala av Edvin Söderlund i äktenskap med farmor Anna f Almström. Bland vittnena nämns handlanden Mårten Uhrs hustru (eller om det ska vara Mårten Uhr m h.)
Vem vet något om trävarufirman och familjen Lindblom, eller kanske Handl Uhr. Sentida ättlingar till dessa män kan kanske bli ett spår till min fars pappa, min genetiske farfar. Finns det register över företag i Hudiksvall de sista åren av 1800-talet. Vad än du vet så är jag tacksam för varje liten pusselbit!
Birgitta i Sundsvall

2001-04-03, 21:04
Svar #1

Stig-Olle Almström

Hej min farfar   Herman Almström född 1901  kom från Gunnarsbo i Ljusdal.  Ygsbo ligger 1.5 mil från Ljusdal jag vet inte så mycket mer än min farfars mamma eller pappa kom från Ygsbo...men min far eller min fars kusin vet mycket mer
Min far heter Stig Almström hans kusin heter Lasse Almström
vi har även släkt i hudiksvall  
 
Lasses far var Georg Almström
alltså min farfars bror..
Lasse har släkt forskat  
jag tror han kom till 1700
 
om du vill veta mer kan du maila mig
MVH Stig-Olle Almström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna