ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Kristina Nilsdotter f. 1849 i Mjöbäck  (läst 504 gånger)

2000-08-16, 21:51
läst 504 gånger

Lisbeth Pallesgaard

Min oldemor Anna Kristina Nilsdotter udvandrede med sin søster Johanna Josefina til Danmark, og de blev begge gift der. Deres forældre var Nils Magnus Magnusson Thor - formodentlig soldat - og Maja Lisa Danjelsdotter.
Kender nogle disse personer?

2000-08-21, 22:38
Svar #1

Utloggad Gerd Johansson

  • Gerd Johansson
  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 412
  • Senast inloggad: 2024-02-03, 19:41
    • Visa profil
Lisbeth, jag skulle vilja föreslå att du ställer frågan under Västergötland också. Mjöbäck ligger i Västergötland om jag inte har helt fel. Min bror med familj bor nämligen där. Men Mjöbäck ligger nära gränsen till Halland, så helt fel var det inte.
 
Många Vänliga Hälsningar
 
Gerd
Gerd Johansson
Tråvad

2000-08-23, 20:57
Svar #2

Lisbeth Pallesgaard

Hej Gerd, tak for oplysningen. Jeg har været i tvivl. Jeg ved fødestedet er Mjöbäck, Ãlvsborg Len.
Lisbeth

2001-04-07, 11:43
Svar #3

Börje Angelstrand

Om Du inte hittat personen ännu, så har jag funnit 3 st ANNA KRISTINA NILSDOTTER födda 1849 i Mjöbäck sn i Älvsborgs län.
Kontakta mig så kan jag skicka en EXCEL-fil med alla data jag har om familjerna via e-mail
 
Börje Angelstrand  
e-mail   bang@mbox302.swipnet.se

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna