ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ahlgrens på Kärleken och Pjunkebolet  (läst 579 gånger)

1999-08-30, 17:37
läst 579 gånger

Björn Spångberg

Söker  uppgifter ang. min morfars farmor Anna Christina Ahlgren f.1802-10-27 uppväxt på N:o1Pjunkebolet,Vapnö(HFL Vapnö 1807-13 och1813-19).Föräldrar:Sven Ahlgren f.1778-03-11 och Cajsa Engman f.1779-01-12.Var föddes Anna Christina?
Varifrån kom Sven och Cajsa?
Känner någon till Ahlgrens krogverksamhet på torpet Kärleken(Anna Christinas bror Nils f.1808-03-25
benämns krögare i husförhörslängderna)?
Jag är också intresserad av uppgifter om min morfar Carl Oscar Albin Nilsson f.1868-09-25 på Kristinetorp N:o 36 på Kärleken och hans syskon.
Brodern Ernst Georg f.1880-04-16 (enligt obekräftad uppgift var han ledamot i Stadsfullmäktige)lär ha bott i födelsehuset efter föräldrarnas död.Huset finns kvar och kallades förr för Kronhuset(förklaras nog av att morfars mor hette Kron som flicka) enligt vad jag fick höra av en äldre man vid ett besök jag gjorde på Kärleken  för c:a 15 år sedan.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna