ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gårdstånga CI:1 (1689-1761) sid 79  (läst 588 gånger)

2013-05-01, 22:40
läst 588 gånger

Utloggad Brittmarie Källgren

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 650
  • Senast inloggad: 2024-05-29, 16:34
    • Visa profil
Hej!
Har fått fantastisk hjälp att komma hit till Hans Berg och Margareta Flygares barn Catharina Helena döpt 9 juni.
Mitt problem är att ett namn på ett dopvittne är för mig ett stort frågetecken .DET gäller Bengt M???? ijn.  
Kan någon råda mig ?Ska det vara Mollin Mellin Mallin eller något helt annat?
Jag har letat fram och tillbaka för att upptäcka om denne Bengt M finns som dopvittne till någon annans barn men inte då!Alltså inget att jämföra med !
Hoppas på hjälp !
MVH Brittmarie Källgren

2013-05-02, 08:35
Svar #1

Utloggad Martin Brandt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1185
  • Senast inloggad: 2024-05-31, 08:17
  • Se web för epost: https://brandt.slektforskning.se
    • Visa profil
    • Martin Brandts antavlor
Hej Brittmarie,
 
Din källhänvisning är lite felaktig. Barnet du frågar om finns på sida 72 ej sida 79, däremot är det bild nummer 79 hos ArkivDigital. Viktigt att skilja bild nummer (vilket är bildens nummer hos ArkivDigital) och sidnummer, vilket är sidans nummer i volymen!  
 
Jag tror det står Melijn
 
mvh
martin
 
(Meddelandet ändrat av martinb 2013-05-02 08:36)

2013-05-03, 10:12
Svar #2

Utloggad Brittmarie Källgren

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 650
  • Senast inloggad: 2024-05-29, 16:34
    • Visa profil
Hej Martin!
Ja tänk så det kan bli när man sitter för länge med näsan i kyrkböckerna!Ursäkta mig men tack till Dig som ändå gjorde Did besväret att hjälpa . Nu gäller det att hitta denne helt okände man!!!
MVH Brittmarie K

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna