ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: GID 1884.32.85300 Söderala vb 1701  (läst 694 gånger)

2007-03-20, 15:04
läst 694 gånger

Utloggad Elisabeth Engström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 115
  • Senast inloggad: 2018-01-23, 20:33
    • Visa profil
Skulle gärna vilja veta vad som står. Det här är vad jag fått ut, kompletteringar och ändringar mottages tacksamt.
 


 
 
Hans Andersson, fördubblings Båtsman, barnfödder i Kopp...? ? hitkommen ? liten pilt?, och sedan ? stadigt? ? med pigan, Brita Pedersdotter, barnfödder i Hanebo, men har trots sina ? åhr ? fölia sin Kiärs? ? ? ? ...  
 
mvh Elisabeth

2007-03-21, 12:03
Svar #1

Utloggad Urban Sikeborg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 655
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 01:52
    • Visa profil
Elisabeth: Genline har en rätt dålig upplösning på sin inskanning av den här volymen, så jag kan inte läsa allt. Men här är vad jag fått fram i alla fall:
 
Hans Anderson, fördubblings Båtsman, barnfödder i Kopparbärge hitkommen [som] en liten pilt, och sedan här alt stadigt tient. med Pigan, Brita Pedersdotter, barnfödder i Hanebo, men här tient ---, skal sökia sin Kiörkioheerdes Attest. I medlertid afkunnades 1. d. 18 Trinit. [dvs. 18 söndagen efter Trefaldighet] 2. d. 19 Trinit. [inskjutet: lysningsdag d: 25 Octob. ---] 3. d. 20 Trinit.
 
Hälsningar
 
Urban Sikeborg

2007-03-21, 13:32
Svar #2

Utloggad Elisabeth Engström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 115
  • Senast inloggad: 2018-01-23, 20:33
    • Visa profil
Tack Urban, det var mer än jag kunde läsa iallafall. Håller med om den dåliga upplösningen på Genline, så är det rätt ofta tyvärr.
 
mvh Elisabeth

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna