ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Njutånger Dödboken 17680314  (läst 376 gånger)

2011-01-07, 09:21
läst 376 gånger

Christer Ljung

Hej!
 
Jag hoppas få hjälp att tyda infogat!
 
Tack på förhand!
 
Vänliga hälsningar
Christer Ljung
 

 
Min översättning så långt jag kan: rätta ev. fel!
 
: 14 marti afsomnade d 25 do begrofs Enk hustru Ingrid Jonsdotter i Öränge född 1683 i ...ingen i ... soken? oc Lindnäs by? fad ....? itm Jon Olofsson. ati? mod hustru Stina? Lars dr. följde i sin barndom sina föräldrar hit, 1791. giftade sig med Bonden Olof Olofsson No 3 i Öränge. afladt och födt 6 st barn, 3 söner och 3 döttrar af hvilka 2 ..? lefva. 1739 d 18 maj. blef Enka. haft god hälsa; men sedan sisttiden? klagat ..? ..? Dog af ålderdom 85 år gammal.

2011-01-07, 11:45
Svar #1

Carl Szabad

Jag kan inte trakten, men tycker det står ... i Blekningen i Tärna socn och Årdnäs by. Fad. Ordin. Båtsm. ibm Jon Olofsson Habi. Mod. Hustr. Anna Larsdr... ... af hvilka 2 söner lefva. ... Men sedan juhltiden klagat öfwer matthet.
 
Fast någon by med det namnet finns inte idag.

2011-01-07, 17:16
Svar #2

Christer Ljung

Hej Carl!
 
Tack så mycket för din hjälp!
Modern Anna Larsdotter har jag nu hittat!
 
Vänliga hälsningar
Christer Ljung

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna