ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lundby födde C:1(1693-1745) s112  (läst 499 gånger)

2011-09-25, 22:27
läst 499 gånger

Utloggad Yvonne Hellström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 101
  • Senast inloggad: 2013-05-14, 13:26
    • Visa profil
Hej!
Hittat ant i födelsebok och undrar om detta kan vara min Anna Haraldsdotter, se bild nedan - Anna kommer efter d 6;

Följt Anna i husfl Lundby på alla årgångar jag kan hitta henne, där hon står antecknad som hustru till Eric Larsson på Norrgården. Uppgift om födelse är antecknat in loco och 11 dec, har två uppgifter om årtal 1721 och 1722.
Ovanstående bild är från 1723 och det är texten för Annas födelse som står under dag 6 som jag är intresserad av. Kan detta vara min Anna. Vet att Eric kommer från Torsby, varför Norrgården skulle kunna vara Annas födelsegård möjligen. Har också sett i husförhörslängderna att det stått antecknat svärmodern Dorothea Pehrsdotter efter alla barnen nedanför Eric och Anna. I texten lite längre ned kan jag se Harald Larsson och Dorothea Pehrsdotter, men är detta deras Anna? Hittade ingen Anna som stämde med Dorothea och Harald...
Skulle gärna vilja veta vad det står i stycket för Anna, nån som kan hjälpa mig?
 
(Meddelandet ändrat av Yvonne_h 2011-09-25 22:51)

2011-09-25, 23:28
Svar #1

Utloggad Eva Dalin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 15328
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 08:35
    • Visa profil
Hej Yvonne.
 
Barnet Anna som döptes 6 var dotter till Truls Torsson i Andersgården.
 
Harald Larssons hustru  i Nordg. Dorothea Persdotter var en av de kvinnliga faddrarna.
 
MVH
Eva Dalin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna