ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ödeborg C:2 (1723-1747) Bild 46 / sid 81  (läst 344 gånger)

2011-07-23, 18:22
läst 344 gånger

Utloggad Bertil Bengtson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 201
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 10:58
    • Visa profil
Söker en ana i Färgelanda - Ödeborg vars namn är Elsa.
Har hittat en lämplig kandidat här:
Ödeborg C:2 (1723-1747) Bild 46 / sid 81 (AID: v4753.b46.s81, NAD: SE/GLA/13666)
men kan inte läsa faderns eller moderns namn! Kanske finns gårdsnamnet där också och/eller någon av faddrarna, som kan leda vidare!?
Tacksam om någon kan hjälpa mig!

2011-07-24, 22:37
Svar #1

Utloggad Carina Widell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2218
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 17:31
    • Visa profil
Hej Bertil.
 
Detta var onekligen svårt att tyda men jag skriver de saker som jag har kunnat tyda. Detta verkar till att vara fint folk.
 
Elsas mor är hustru Catrina Silfwerswärd ( el. Silfwerswerd ). En av faddrarna till Elsa är Jungfru Dorotea Silfwerswärd ( kanske en syster till Catrina Silfwerswärd ? troligtvis en nära släkting i alla fall ). Sedan finns det två manliga faddrar som är Lars Hansson i Brötegården, och den manliga faddern nr 2 är jag inte riktigt säker på men tycker det står Isak Salomonsson i ( Bröttafors?? Brömafors?? ), sedan finns det en Jungfru till som jag inte riktigt kan tyda namnet på, ev heter hon Lena Catrina Wall.
 
mvh
Carina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna