ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vedbo häradsrätt FIIa 2 (1756-1762) bild 218-219 s429-431  (läst 450 gånger)

2014-06-03, 09:04
läst 450 gånger

Utloggad Martin Nordling

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 403
  • Senast inloggad: 2024-04-05, 19:06
    • Visa profil
Hej!
Jag är intresserad av bouppteckningen efter Anders Svensson Lindheden i Laxarby. Vad som intresserar mig är jordinnehavet vilket finns beskrivet på dessa två sidor, och med vissa datum omnämnda. Utav vad jag läst på andra ställen så förstår jag att det handlar om att han äger halva 1/8 Lindheden och via hustrun äger har någon slags del i halva 1/8 Fornäs (Fårnäs/Furunäs), men så fort det går in på lite mer komplicerade saker så hänger jag inte med.
Jag skulle därför att någon tolkade den absolut nedersta delen av första sidan (den under Inventarium) och hela andra sidan (den vänstra sidan på den andra bilden), vilka är de som berör jordinnehavet.
 
Tack på förhand till den som kan hjälpa mig!
 
mvh
Martin Nordling

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna