ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stora Skedvi hfl A1:12A 1843-1852 GID 2194.87.80000  (läst 519 gånger)

2007-09-12, 20:11
läst 519 gånger

Utloggad Linda Östling

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej!
Har en hel del som jag ej kan tyda och undrar om någon kan hjälpa mig.
Allt gäller Olls
Vad står antecknat framför Samuel Andersson?
Var är Anna Jansdotter född? Lassbo?
 
Vad står antecknat framför Anders Joh? Rundberg och Anna Rundberg, var är dom födda och vad står i anmärkningen?
 
Vad står i anmärkningen för pigan Margareta Andersdotter?
 
Pig. Anna Andersdotter-anmärkning vad står under årtal för död?
 
Är det ny gård/familj som följer på samma sida längre ner eller hör det ihop, ser ut som nytt gårdsnamn men ser ej vad det står.
 
Hälsningar Linda östling

2007-09-12, 20:58
Svar #1

Utloggad Rickard Grusell

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 533
  • Senast inloggad: 2017-01-22, 20:51
    • Visa profil
    • rgrusell.se
Hej Linda ,
 
Vad står antecknat framför Samuel Andersson? Svar: 2 dal 31 öre men jag ser ej sammanhanget.
Var är Anna Jansdotter född? Lassbo? Svar: Forsbo, C:5 nr 78 GID 2194.4.5700
 
Vad står antecknat framför Anders Joh? Rundberg och Anna Rundberg, var är dom födda och vad står i anmärkningen? Svar: Gissar på Falun samt Fattiggårds...  
 
Vad står i anmärkningen för pigan Margareta Andersdotter? Svar: ?
 
Pig. Anna Andersdotter-anmärkning vad står under årtal för död? Svar: Enligt dödboken dör hon av Vattusot men vad som står enligt din fråga klarar jag inte av.  
 
Är det ny gård/familj som följer på samma sida längre ner eller hör det ihop, ser ut som nytt gårdsnamn men ser ej vad det står. Svar: Ny gård vid nanm Nybons.
 
Mvh /Ricke

2007-09-13, 10:47
Svar #2

Siv Johansson

Linda.
Anmärkning för Anders Joh. Rundberg: 1851 /6 till Hedemora. Anm. för Anna Sofia Rundberg: 1852 x/x till Fahlun.
Mvh Siv

2007-09-13, 20:59
Svar #3

Utloggad Linda Östling

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna