ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Husby AII:1c (1899-1905) sid. 41  (läst 458 gånger)

2011-07-23, 11:50
läst 458 gånger

Utloggad Sarah Bertilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 35
  • Senast inloggad: 2018-02-05, 18:36
    • Visa profil
Hej!
Jag skulle behöva lite hjälp med att tyda en bild, det gäller som rubriken beskriver Husby AII:1c, sid 41. Jag är lite ovan med Genline, men GIDnr: 39.90.4700
Det jag vill ha hjälpa med är att tyda vad som står på rad 3, på andra sidan. Jag kan tyda så mycket som att det är Karl Gustaf, f. 14/12 1884 i Husby. Sen flyttar han till Vaxholm 1802. Men mellan dessa uppgifter så står det en liten anteckning. Kan någon tyda det?
Sen återkommer Karl Gustaf 24/8 1804 ifrån Vaxholm. (rad 13). På denna rad står det lite anteckningar på andra sidan. Kan någon hjälpa till med det?
Tyvärr så sitter jag så till att jag inte kan bifoga en bild.
Tack på förhand
/Sarah

2011-07-24, 16:34
Svar #1

Utloggad Leif G. Olofsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2193
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 09:26
    • Visa profil
Hej Sarah. Tyvärr är Genline ofta dåligt fotade i de nya serierna de lagt in. Jag har klagat på det hos dem, utan resultat. Jag kan inte läsa exakt vad som står om Karl Gustaf på rad 3, mer än att han tagit värvning vid Vaxholm den 1/11 1902. Jag tror det står Anvärfd vid Vaxholms kast.... På rad 13 står f.d. Artillerist samt ett nummer som är liktydigt med inflyttningslängden, därefter på förs. 215. Det senare borde vara en sidhänvisning, men det stämmer inte med sid 215 i alla fall.
Leif O

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna