ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sölvesborg CI:1 sid 147  (läst 424 gånger)

2012-04-21, 01:49
läst 424 gånger

Utloggad Carl Johan H. Ljungquist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 290
  • Senast inloggad: 2016-03-12, 21:01
    • Visa profil
Tvillingarna Ingeman och Anna Lena födds 1769 18/2. Vill någon vara vänlig att tyda deras födelsenotis i sin helhet? Många kråkefötter och utflutet bläck där!

2012-04-21, 09:46
Svar #1

Utloggad Göran Svensson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 332
  • Senast inloggad: 2023-07-04, 15:50
    • Visa profil
Hej Carl Johan!
 
Här är något som inte stämmer. Ingeman och Anna Helena är visserligen födda samma dag, men har inte samma föräldrar.
 
Ingemans föräldrar är Fadren Borgaren och åkaren Nils Trulson? Modren Catharina Persdotter
 
Anna Helenas föräldrar är Fadren Borgaren och Skräddaren Nicolaus Beckström Modren Ingeborg Lang
 
Var har du fått uppgiften att de är tvillingar?
 
Vilket barn är det du vill följa?
 
Mvh
Göran

2012-04-21, 19:53
Svar #2

Utloggad Carl Johan H. Ljungquist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 290
  • Senast inloggad: 2016-03-12, 21:01
    • Visa profil
Hej Göran!
 
Det är Ingeman jag följer och då jag läste tyckte jag det såg ut han är tvilling med Anna Lena, vilket ej verkar vara fallet.
Men om Ingemans fader heter Nils Trulsson så har jag ändock kommit fel i min släktutredning. Tack för tydningen av föräldranamnen!
 
CJ

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna