ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ronneby CI:4a bild 8  (läst 409 gånger)

2015-09-05, 19:31
läst 409 gånger

Utloggad Jerker Rolander

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 28
  • Senast inloggad: 2015-11-23, 10:09
    • Visa profil
På rad 37 finns drängen Peter Månsson. Jag har stora problem att följa honom bakåt. Enligt informationen här ska kan flyttat ut från gården Angelskog (Ronneby AI:7 s.176) men jag kan inte se att han finns där. Kuriöst är att den Peter Mattisson som finns på raden ovan i utflyttningslängden finns på gården Angelskog.
 
Är enda alternativet att prästen skrivit fel gård? Ska jag bläddra igenom husförhörslängden och se om han finns nån stans.
 
Eller är det jag som inte kan se honom på Angelskogs sida? Men jag tycker inte det...
 
I utflyttningslängden står det att han kom inflyttandes från Lösen(?) 1805, men den utflyttningslängden finns inte. Han ska vara född 1777 i Tingsås men inget datum uppgett i någon bok senare i hans liv. Jag har letat igenom Tingsås födelsebok 1777 men jag hittar honom inte där.
 
Vad gör man i ett sånt här läge? Kan han vara hittebarn? Oäkta? Är det bara att acceptera att det tar slut här?
 
Tacksam för hjälp!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna