ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: GID.1770.4.37200  (läst 271 gånger)

2006-11-14, 21:04
läst 271 gånger

Sofie Johansson

Hej!
Har försökt att bli klok på vad det står men icke.
Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig. Födelseboken sid.76 Nättraby. Överst på sid. föddes Anders ?  de 2 aug.1737 men vad hette han mer än Anders och vad står det för övrigt. Vore evigt tacksam om någon kan hjälpa mig med detta.
Vänligen Sofie

2006-11-15, 09:03
Svar #1

Utloggad Samuel Berggren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 343
  • Senast inloggad: 2015-01-03, 07:21
    • Visa profil
    • web.telia.com/~u34701612/
Det är tvillingar som föds och det andra barnet heter Berta. Fader Jerman Ingemarsson i Stallahult

2006-11-15, 12:05
Svar #2

Christian Andersson

Nättraby CI:3 1737 pag. 76
 
Den 28 Aug föddes gårdman Jerman Ingermarssons 2ne barn i Skallahultoch christnades i kyrkian d 4:sep. N: Anders och Berta. Nils Månssons hustru Karin Andersdotter i Skallahult bar Anders och Per Hanssons hustru Karin Carlsdotter i Tiätilstorp bar Berta. Till witnes Lars Hansson i Greby, Hindrich Diursson i Greby.
 
När det gäller byanamn i Blekinge kan jag rekommendera Blekingerötter.
 
Mvh Christian

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna