ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: AD: Karlskrona rådhusrätt FIIa:34 sid 83  (läst 617 gånger)

2012-12-12, 11:09
läst 617 gånger

Utloggad Christian Rosander

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 271
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 14:52
    • Visa profil
Hej!
Jag kan hjälpligt tyda skriften fram t.o.m enkemannen samt barnen? Claes Johan men därefter blir det svårare på? Sextonde ......
Och ej häller texten efter räkenskaperna.
 

 

 
Tackar på förhand för hjälpen!
Hälsar Christian Rosander

2012-12-12, 13:38
Svar #1

Utloggad Mats Pettersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4723
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 11:22
    • Visa profil
... enckeman samt sonen Claes Johan på sextonde året qwarlåtenskapen uppgafs af Enckemannen i närwaro af underskjepparen G Glörfeldt och wärderades på sätt som följer ..
Således öfwerblifwer till delnings 123.14.4 att jag rigtigt och redeligen uppgifwit all sterbhusqwarlåtenskapen efter min afledne kära hustru samt icke något deraf med vett eller vilja dölgdt och utelämnat intygas under Edelig förpliktelse, som jag förmår. Carlshamn ut Supra
J G Wickholm härmed har jag warit närwarande G Glarfeldt på Embeterts wägnar Carl Sjöholm  C G Westdahl    
Föreslår Mats

2012-12-12, 16:40
Svar #2

Utloggad Christian Rosander

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 271
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 14:52
    • Visa profil
Tack Mats igen!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ditt förslag accepteras till fullo!
 
Hälsar Christian.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna