ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hjälp sökes! Är det samma personer?  (läst 790 gånger)

2010-03-15, 12:00
läst 790 gånger

Utloggad Elin Wahlgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 293
  • Senast inloggad: 2012-12-26, 23:56
    • Visa profil
Jag undrar om det finns någon här som är bra på att identitetsbestämma personer. Jag har några bilder som jag skulle behöva få hjälp med. Först dessa...

bilden tagen 1918

bilden tagen 1909

Sedan undrar jag vad ni tror, skulle den lilla bebisen kunna vara den här pojken? Han är isåfall född 1928.


Hoppas någon kan hjälpa mig.

2010-03-15, 13:09
Svar #1

Moderator Gamla bilder

Elin och andra, som lägger in kort!
 
Försök att inte lägga in så många kort under samma inlägg. Är det två eller flera frågor, som berör olika personer, så är det bättre att separera inläggen. Jag antar att du vet vem pojken född 1928 är, men om man inte vet det och det visar sig att frågan rör sig om en nu levande person, ja, då måste hela inlägget raderas, då vi inte diskuterar nu levande i AF.
 
Sedan är det en annan aspekt på det hela också. Det blir lättare att svara på frågan, om det inte är så många olika frågor om olika personer i samma inlägg.
 
Mvh
Ann-Mari Bäckman
Moderator Gamla Bilder

2010-03-15, 13:12
Svar #2

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Det vänstra paret på bild 3 kan gott och väl vara samma par som på bild 1.
 
När det gäller pojken i sjömanskostym och den lille bebisen, så är det svårt att säga om det är samma.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2010-03-15, 14:03
Svar #3

Utloggad Elin Wahlgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 293
  • Senast inloggad: 2012-12-26, 23:56
    • Visa profil
Ok, Ann-Marie, Jag ska tänka på det nästa gång.  
Det är ingen nu levande person med på bilderna...

2010-03-15, 15:00
Svar #4

Moderator Gamla bilder


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna