ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vem är kvinnan och barnen  (läst 470 gånger)

2005-10-03, 13:40
läst 470 gånger

Mari Johansson

Kortet är skickat som ett vykort till Elin Karlsson, Fålarp, Linderås.
Denna Elin hette Elin Viktoria Gustavsdotter f. 1887-01-31 Adelöv, död 1969-10-30, hon gifte sig 1908-12-31 med Axel Leonard Karlsson f. 1884-03-03 Ödeshög, död 1966-11-27 Ängsholm, Linderås.
Elin är min farmors mor.
 
Vykortet är daterat 1920 Linderås.
Kan någon hjälpa mig att lösa gåtan med denna bild?
imagesmåland
 
Mvh
Mari

2005-10-03, 13:43
Svar #1

Mari Johansson

Det gick inte , här kommer bilden

2005-10-03, 14:34
Svar #2

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej Mari!
 
Tyvärr kan jag inte vara till någon hjälp. Kanske är det farmor eller mormor som poserar med sina barn-barn.
 
Nej, jag ville bara säga att det var synd att du gav bilden en så anonym titel. Det hade varit bättre att du skrivit din farmors namn och adress. Som det nu är så ligger bilden framme ett dygn och kommer sedan att drunkna bland alla andra kort med anonyma titlar. Hade det funnits något smart sorteringsystem, så skulle det ju varit lättare för intresserade att i efterhand titta på kort från platser, som intresserar en.
 
Hoppas du får svar under det dygn då kortet ligger framme annars får du själv kanske plocka fram det efter några månader och hoppas på bättre tur då.
Ann-Mari Bäckman

2005-10-03, 16:16
Svar #3

Mari Johansson

Ann-Mari, tack för ditt tips, har nu gjort om titeln och lagt ut bilden igen.
Mvh
Mari

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna