ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Okänd kvinna, Värmland  (läst 774 gånger)

2010-10-01, 21:52
läst 774 gånger

Utloggad Vargen Johansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 64
  • Senast inloggad: 2011-10-22, 14:01
    • Visa profil
    • minaanor.blogspot.com
Hittade denna bild i pappas skåp tillsammans med en massa släktfoton. Det verkar vara ett vykort då det finns ränder på baksidan för namn och adress etc. Är det någon här inne som känner igen henne?
 
Skulle vilja veta vem hon är och vart fotot är taget, då ingen av föräldrarna vet vem hon är. I och med att vykortet / fotot hittades bland pappas släktfoton så får det mej att tro att det är någon släkting på hans sida. Pappas närmsta familj är född i och omkring Hagfors och Norra Råda om det skulle hjälpa.
 
Tacksam för svar!
MVH
 

2010-10-02, 09:59
Svar #1

Utloggad Vargen Johansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 64
  • Senast inloggad: 2011-10-22, 14:01
    • Visa profil
    • minaanor.blogspot.com
Lite uppdatering.
 
Mina föräldrar kom fram till att kvinnan antagligen är en syster till min pappas mormor Elna Helena Johansson f. 1905-05-16 i Norra Råda. Hoppas det hjälper till i letandet efter henne!
 
MVH

2010-10-02, 18:49
Svar #2

Utloggad Vargen Johansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 64
  • Senast inloggad: 2011-10-22, 14:01
    • Visa profil
    • minaanor.blogspot.com
Lite uppdatering igen.
 
Kopierar in mitt svar på mitt eget inlägg som gjordes på Proveniens iFokus (länk till dom som vill kolla där:  http://proveniens.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=2af4c3e3-a35d-42fa-9e49-fce 9ebb08d29&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup  )
 
Dom troliga släktingarna var Elna Helena Johansson född 1905-05-16 i Norra Råda. Hennes mamma var Anna Lovisa Jansdotter som var född 1882-08-25 i Västra Skymnäs. Anna var gift med Gustav Johansson född 1884 eventuellt i Kampåsen, men han var inte Elna's far då hon var en oäkting.
 
Dom systrar jag har hittat till Elna var Hildur född 1907, Astrid född 1909 och Maja född 1911. Astrid gifte sej med en man som hette Ivar Lundberg född 1910 i Gustaf Adolf.
 
Hoppas detta hjälper om nån tittar förbi här

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna