ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bröllop i Eskilstunatrakten  (läst 573 gånger)

2000-09-28, 01:02
läst 573 gånger

Utloggad Per Schröder

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 414
  • Senast inloggad: 2017-08-21, 00:41
    • Visa profil
Hej igen. Ett sista(?) försök att få ut min bild.  
Ett stort fotografi från början. Jag fick förminska mycket så att hela kortet kom med. Hoppas att ni ändå kan se vad där är på fotot.
Jag skulle vilja veta vilka dessa personer kan vara. Som synes ett stort bröllop med många personer. Fotografens namn på baksidan är Carl Brandberg, Kälbro, Eskilstuna. Även ungefärlig tidpunkt vill jag också få reda på. Tacksam för alla tips
Mvh
Per Schröder
 



2000-10-19, 19:24
Svar #1

Pia Hansdotter Forss

Per!
Jag har ett kort som föreställer gården Kälbro i Eskilstuna.Bilden visar två boningshus, ett äldre och ett yngre par, samt en vit häst! Det är skrivet till min farfarsfar, Hugo Karlsson, då han bodde i Södertälje.Den som skrivit kortet är Carl Brandberg, Kälbro, Eskilstuna,som var kusin till Hugo. Det är daterat 30 juni 1911.Det här är nog inte till så stor hjälp för Dig, men jag blev  så nyfiken då jag såg frågan. Ingen i släkten vet vem dessa personer var och min farfar dog för tolv år sedan.  
Mvh  
Pia Hansdotter Forss

2001-04-19, 14:55
Svar #2

Anna Källn Gripenfors

Betr Bröllop i Eskilstunatraken
 
Tycker att huset på bilden skulle kunna vara  församlingshuset vid Stenkvista Kyrka, det gamla huset som ligger bredvid gamla delen av kyrkogården. Snickarglädjen liknar den som fort-farande finns kvar där.
 
MVH
 
Anna Källén Gripenfors

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna