ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Efterlysning av Lilly Bredling  (läst 1332 gånger)

2007-03-06, 19:45
läst 1332 gånger

kent

Hej !!
Jag söker ett foto på min mormor Lilly Italia Bredling f. Andersson 1891-1970, hon bodde vid sin död i Skarpnäck, Stockholm. Vilket foto som helst. Jag har tyvärr aldrig träffat henne, hon var okänd för min mor eftersom hon blev bortlämmnad som barn. Jag hade även varit mycket tacksam för allting annat om Lilly Italia Bredling
Kent Kädergård

2007-03-07, 15:52
Svar #1

Karin Andersson

Kent. Några foton kan jag inte lämna men lite andra uppgifter.  
I Stockholms stadsarkiv - Rotemansarkivet finns Andersson, Lilly Italia f 18910330, födelseort Hedvig Eleonora.
Tydligen flyttar hon många gånger, jag kan tyvärr inte tyda alla sifferhänvisningarna.Om ingen annan bistår med hjälp kan du vända dig till Stadsarkivet, sök på www.ssa.stockholm.se  
där framgår adress, tfn nr, E-postadress m m.
....................................
Enligt Sveriges dödbok 1947-2003:
 
18910330-0209
 
Bredling, Lilly I
 
Finn Malmgrensv 46
Johanneshov
 
Död 11/1 1970.
 
Kyrkobokförd i Skarpnäck, Stockholms stad (Stockholms län, Södermanland).
 
Född 30/3 1891 (ingen uppgift om födelseort)
 
Änka (28/4 1959).
--------------
Källor:
RFV 70 / RTB 70 / UTD 70d
...........
Maken Gustaf Bernhard Bredling född 28/10 1899 (ingen uppgift om föd.ort), död 28/4 1959 i Skarpnäck.
..............................................
Om du söker på http://hittagraven.stockholm.se
så finns deras gravplats på Skogskyrkogården, Lilly I är gravsatt 1970-01-30 och hennes make 1959-06-02.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hoppas det hjälper dig lite, mvh Karin A.

2007-03-07, 17:38
Svar #2

kent

Hej Karin !
Dessa uppgifterna har jag redan + uppgifter från socialen i Stockholm. Jag har även kopia av bouppteckningen efter henne. Det jag närmast tänkte på var mer personliga saker, som t.ex. foton eller uppgift om hur hon bodde, och skall vi säga som ett minne, fast jag aldrig har sett eller hört något annat än torra siffror och bokstäver om henne.
Men du, Karin, skall ha många tack för allt du har hittat.
Kent Kädergård

2007-03-07, 18:54
Svar #3

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Du kan undersöka om hon hade pass eller körkort (tyvärr hade inte kvinnor det så ofta förr), då finns det en bild i dessa register som borde gå att få kopia på. Tror registren finns på Riksarkivet.

2007-03-08, 14:22
Svar #4

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Störst chans att hitta bilder på henne är antagligen via släkten, ex om hon eller maken hade syskon, syskonbarn. Annars hennes eller hans ev kusiner osv. Om du inte gjort det kolla upp var hon bott, jobbat och ev. föreningsliv. Något kan ge en ledtråd till var man kan hitta bilder. Finns pass eller körkort lär det väl vara enklaste sättet.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2007-03-08, 16:31
Svar #5

kent

Hej alla som har kommit med tips.
Ni skall ha mycket tack allasammans som har hjälpt till.
Vet ni någon som skulle kunna fotgrafera något från Finn Malmgrensv.46 eller från Skogskyrkogården så blir det en sorts minne, eller vad man kan kalla det.Jag har tyvärr inte möjlighet att komma till Stockholm p.a. mitt handikap.
Jag är tacksam för vad som helst, jag har försökt med pass och körkort, hon hade varken det ena eller det andra, troligtvis p.g.a. fattigdom, som tydligen var stor enligt socialens papper. Mitt hopp står till någon i en eventuell bekantskaps krets eller f.d. grannar.
 
Kent Kädergård

2007-03-08, 21:25
Svar #6

Utloggad Ingrid och Olof Bergström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 854
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 17:41
    • Visa profil
Bild från Finn Malmgrens väg 46 kan du se på www.hitta.se
 
hälsningar Ingrid
Olof och Ingrid Bergström

2007-03-08, 21:50
Svar #7

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
I RAÄ:s samling av Kulturmiljöbild(er) kan du se en hel del bilder från Skogskyrkogården.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2007-03-09, 17:51
Svar #8

kent

Hej  
Jag skall be så mycket om Tack för hjälpen om tips om att söka på hitta, det var helt suveränt, nu vet jag hur porten ser ut och omgivningarna. Att jag inte tänkte på detta, jag får skylla på hjärnsläpp.
Jag har inte haft tid att söka på RAÅ ännu, men det kommer i det snaraste.
Så jag sänder mina tacksamma tankar till er alla som har hjälpt till, alla ni släktforskare är ju så snälla,detta kommer i framtiden att kompletera min forsking.
Kent Kädergård

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna