ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Okända personer från Göinge  (läst 710 gånger)

2010-01-04, 15:54
läst 710 gånger

Utloggad Olof Ryding

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2011-01-04, 18:31
    • Visa profil
Hej
Jag hoppas på hjälp med att identifiera dessa okända personer.
Fotografierna föreställer ungdomsvänner och bekanta till min FFF Per Olsson i Brönnestad (1856-1917).
Flickan är ifrån Norra Mellby. Pojkarna kommer gissningsvis från Äsphult, Nävlinge, Norra Mellby, Häglinge, Brönnestad eller Matteröd.
Mvh.  
Olof
 

2010-01-04, 21:17
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Olof!
 
Har du lagt in dessa i Porträttfynd? Det är det bästa sättet för att folk ska hitta till korten och ev hjälpa till att identifiera dem.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2010-01-09, 16:25
Svar #2

Utloggad Olof Ryding

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2011-01-04, 18:31
    • Visa profil
Hej Ann-Mari
Tack för tipset. Nu ligger dessa bilder i porträttfynd samman med flera andra. Detta ämne ska kanske raderas nu, för att undgå dublering.
mvh. Olof

2010-01-09, 21:26
Svar #3

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej Olof!
 
Jag menade inte här under Gamla Bilder, utan i Porträttfynd, som du hittar på på Rötters första sida, i spalten till vänster. Klicka på Porträttfynd, så kommer du till databasen med snart 100 000 kort! Det är där du har största chansen att få hjälp av identifieringen med dina kort, inte här.  
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna