ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Känner någon till dessa personer? (Skåne)  (läst 1081 gånger)

2003-06-19, 19:10
läst 1081 gånger

rosmari johansson


2003-08-05, 22:47
Svar #1

Monica Bjerkus

Hejsan,
Ett litet råd när du skall lägga in scannade fotografier här. Det går inte att förstora en  bild så mycket som du har gjort här. Som du säkert ser så har din bild en mycket dålig upplösning och man ser de enskilda pixlarna, dvs. allting är suddigt och oskarpt. Det är ett resultat av överförstoring. Jag föreslår att du minskar ner bilden med ca 50% och lägger in den igen. Det underlättar för ev. identifiering av personerna på bilden.

2003-08-06, 12:55
Svar #2

Utloggad Anders Ellerstrand

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1509
  • Senast inloggad: 2020-10-26, 11:18
    • Visa profil
    • ellerstrand.se
Eftersom det är ett porträttfoto skulle väl bilden passa bätre där? Kanske större chans att få den identifierad då?

2015-09-27, 10:13
Svar #3

Utloggad Hjördis Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 426
  • Senast inloggad: 2022-05-14, 10:48
    • Visa profil
    • www.hjordis.n.nu
Från ett dödsbo i Klippan har jag fått en låda med glasplåtar. Jag har fotograferat av några mot fönstret men det är för mig helt okända motiv! Finns här någon som känner igen någon eller något?
 

2015-09-27, 23:56
Svar #4

Utloggad Lasse Waldemarsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5784
  • Senast inloggad: 2024-05-05, 22:22
    • Visa profil
Kortet med bilen:
Står ju Aktiebolaget Hjalmar Nilsson
Fanns ett sådant bolag i Växjö
Som jag fattat det så var konsul Sven-Åke Löfdal i Helsingborg, verkställande direktör i detta bolag
och i en mängd andra bolag i Skåne och Helsingborg
Inte svårt att tänka sig honom med privatchaufför
vad föreställer resten av plåtarna?
 
Lasse

2015-09-28, 08:18
Svar #5

Utloggad Hjördis Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 426
  • Senast inloggad: 2022-05-14, 10:48
    • Visa profil
    • www.hjordis.n.nu
Här kommer resterande bilder förutom tre plåtar med hundar. Tar även med den gamla asken de låg i. Det verkar ju fint folk och jag förstår inte varför detta har hamnat hos tre ogifta syskon som bodde i skogen mellan Klippan och Perstorp. Visserligen var ene brodern fotointresserad och även släktforskare. Hade varit kul om någon kände igen personerna.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna