ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: 188 gamla foton från trakten runt Sösdala  (läst 1589 gånger)

2014-09-12, 20:56
läst 1589 gånger

Utloggad Jonny Andersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2023-04-23, 18:43
    • Visa profil
    • Vår webbplats
Hej!
 
Jag har just lagt upp 188 gamla foton från trakten runt Sösdala från första hälften av 1900-talet. Tanken är att ge de som finns kvar i släkten som kan och vill möjlighet att berätta det de vet om fotona. Men det finns inte många kvar som kan berätta nu. Men det finns kanske någon här som vet en del om Sösdala från den tiden?
 
http://www.jonnyochannchristine.se/om/slakten/foton/kristiansson-lyden/
 
Jag väntar mig inte att någon ska veta något om personerna på fotona men det finns några foton av byggnader också, någon kanske känner till dem? Det kan ju vara värt ett försök. Om inte annat så kanske det finns några här som tycker det är kul att se på gamla foton från Sösdala och folk som levde där. Så gå gärna till sidan och bläddra igenom fotona!
 
Om allt fungerar som det ska så kan man klicka på den lilla pennan intill fotot för att berätta det man vet om det i ett formulär som öppnas i ett nytt fönster. Det finns lite frågor där med röd text som ger en idé om vad man kan berätta och fler frågor kommer efter hand.
 
Tack för ev. hjälp! Den är uppskattad!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna