ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skolklass Varberg år 1900, fotograf Mathilda Ranch.  (läst 1059 gånger)

2005-12-29, 22:11
läst 1059 gånger

Utloggad Tina Gidlöv

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 143
  • Senast inloggad: 2023-08-24, 09:44
    • Visa profil
    • www.gidlov.se
Hej
Detta är ett skolkort taget av fotografen Mathilda Ranch, Varberg år 1900. Min farfar som då var 8 år ska vara en av gossarna på detta kort, frågan är bara vem?
En önskan så här i juletider vore att någon annan sitter med detta skolkort och då förhoppningsvis med namngivna personer.  
I bland kan man ju ha lite tur också.
mvh Tina.

2005-12-30, 16:42
Svar #1

Eivor Berndt


2005-12-30, 17:53
Svar #2

Utloggad Tina Gidlöv

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 143
  • Senast inloggad: 2023-08-24, 09:44
    • Visa profil
    • www.gidlov.se
Hej Eivor
Min farfar hette Gösta Göransson, han var född 1892-03-17 och han dog 1965-02-10.
 
Mvh Tina

2005-12-30, 18:39
Svar #3

Carola Berglund

Hej Tina.
Jag satt en gång hos min faster, rotandes bland massa gamla släktbilder. Min farmors klassfoto dök upp och jag ville testa mig själv om jag kunde hitta henne bland alla barnen.
Men jag hade svårt att hitta min farmor på skolkortet. Jag bad om ett förstoringsglas (och en tyst faster ).Och plötligt så tyckte jag mig se min yngsta syster bland barnen?!? Jag frågade min faster glatt: Är det här farmor? Japp, svarade hon.
Så mitt tips till dig är att titta efter likheter. Kanske du ser någon faster, kusin eller rentav dig själv...
(fler exempel ur min släkt är: min yngsta bror påminner om farfar i tonåren medans en annan brors son ser ut som farfar i 6 års-åldern).
Gott slut och ett gott nytt år!
Carola

2005-12-30, 18:39
Svar #4

Carola Berglund

Hej Tina.
Jag satt en gång hos min faster, rotandes bland massa gamla släktbilder. Min farmors klassfoto dök upp och jag ville testa mig själv om jag kunde hitta henne bland alla barnen.
Men jag hade svårt att hitta min farmor på skolkortet. Jag bad om ett förstoringsglas (och en tyst faster ).Och plötligt så tyckte jag mig se min yngsta syster bland barnen?!? Jag frågade min faster glatt: Är det här farmor? Japp, svarade hon.
Så mitt tips till dig är att titta efter likheter. Kanske du ser någon faster, kusin eller rentav dig själv...
(fler exempel ur min släkt är: min yngsta bror påminner om farfar i tonåren medans en annan brors son ser ut som farfar i 6 års-åldern).
Gott slut och ett gott nytt år!
Carola

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna