ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skolklass i Träslövsläge?  (läst 919 gånger)

2010-04-18, 22:21
läst 919 gånger

Utloggad Malin Axbom

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2022-01-19, 23:35
    • Visa profil

Det här kortet föll plötsligt ner från albumhyllan, och ingen känner igen det. Jag tycker dock att en av flickorna är lik min mormor Lilly, född i Tvååker 1917. Hon gick i skolan i Träslövsläge, så då skulle detta vara en skola där under 20-talet. Kan det stämma?
 

Är flickan på bild två samma person som på de andra bilderna?

2014-11-05, 21:21
Svar #1

Utloggad Carina Holst

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: 2015-08-16, 19:43
    • Visa profil
Det är väldigt likt. Skulle mkt väl kunna vara hon. Min mormor är född 1895 så hon är lite äldre. Jag har tittat på en bild på henne o jämfört o tycker att det verkar vara min mormor som sitter längst fram. Har bara ett riktigt foto och ett när hon står en bit bort vid ett hus, så det kan vara ett önsketänkande från min sida. Var ju ett tag sen du la in detta, har du fått ngn ny information sen dess?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna