ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Josef Lundin f. 21 juli, 1838 i Borås. Emigrerade till USA 1881-1890????  (läst 368 gånger)

2005-03-09, 04:41
läst 368 gånger

Utloggad Ulla Ringborg Iavello

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 147
  • Senast inloggad: 2014-08-28, 02:42
    • Visa profil
Han var min mormorsmors bror. Har hittat honom i Sverige från födelsen i Borås t.o.m. 1880 års husförhör. Sedan finns han inte längre i Borås. Dottern Anna Maria kom till USA 1892, 23 år gammal. Dottern Alma kom till USA 1897, 21 år gammal. Jag kände Alma som berättade för mig att hon kom hit med sin far Josef. Han finns inte med på samma båt som hon! Antagligen har jag hört fel.  
 
Trodde att Josef kom tillsammans med Anna, men han var inte med på samma båt som hon heller. Vart ska jag vända mig? Har inte Emigrant CDn. Bor i USA så det är lite knepigt att hitta denna uppgift.
 
Mvh, Ulla i Calif.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna