ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bonapart Bülow, Otto  (läst 580 gånger)

2000-09-16, 07:28
läst 580 gånger

Utloggad Kristina Johansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 33
  • Senast inloggad: 2010-09-22, 08:54
    • Visa profil
Jag söker efter emigrerade släktingar, Otto Bonapart Bülow utvandrade tillUSA9/71880 från göteb.via Hull i England,med postångaren Orlando, hur färden sedan gick vet jag inte bara att familjen kom till Galesburg. Familjen flyttade 1918 vidare till Los Angeles i Californien.  Ottos syster och bror Ida Christina Svensdotter och Aron Reinhold Svensson utvandrade 27/5 1870, de reste över Göteborg via Hull med postångaren Orlando, de kom så småningom till Galva, Illinois. I passagerarlistan kallar de sig för Bonapart.  Genom Familysearch har jag även sett att ytterligare en bror till dessa utvandrat, Nils August som också kallar sig Bonapart, när han utvandrade vet jag ej.  Deras fader hette Sven Peter Bonapart (Jaensson) och modern var Anna Stina Strandberg.  Otto Bonapart Bülow var född i Gäddenäs, Kristdala 1840 24/6. Ida Christina var född i Gäddenäs, Kristdala 1845 4/2,  Aron Reinhold född i Gäddenäs 1842 26/5 och Nils August 1834 3/6.  Är det någon som kan tala om för mig hur jag bäst kan fortsätta att ta reda på ättligar efter dessa i USA så är jag tacksam för det, det finns ju ganska många som heter Bonapart i USA.

2000-10-07, 08:13
Svar #1

Utloggad Kristina Johansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 33
  • Senast inloggad: 2010-09-22, 08:54
    • Visa profil
I´m searching for relativs who emigrates to Amerika. Otto Bonapart Bülow, born in Gäddenäs,Kristdala, Sweden 1840 24 june. He emigrates 1880 9 juli with his family. They come to Galesburg and 1918 they move on to LA i California. Ottos sister and brother Ida Christina Bonapart and Aron Reinhold Bonapart emigrates 1870 27 maj, they come to Galva, ILLINOIS. Ida Christina was born in Gäddenäs, Kristdala, Sweden, 1845 4 feb. Aron Reinhold Bonapart was born in the same place, 1840 24 june. I discover through familysearch that one more brother emigrates, Nils August Bonapart. He was born in Gäddenäs, Kristdala, Sweden,1834 3 june

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna