ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Olof Alfred b. 1890 and Johan Axel b. 1888 from Nås, Dalarna,emigrated about 1920  (läst 384 gånger)

2002-08-10, 15:00
läst 384 gånger

Barbro Weismann.

Could someone in USA or Sweden please help me with information about my grandmothers two brothers who emigrated to USA about 1920.
I am not sure about their maidenname. Both were born in Nås,Dalarna, Olof Alfred born 1890 and Johan Axel born 1888. Their parents name was Olof Jonsson born in Lysvik, Värmland 1853-06-05, dead 1927,Nås and Anna Kristina Nyrén born 1855 in Linda, dead 1915. Olof Jonsson were married twice,
first marriage 1875 with Ingeborg Olsdotter Skyffils, who died about 1878.Their youngest sister Maria Ulrika was born 1899 and known as the beautiful Maj in Nås ( Her picture was spread all over the world on postcards )Maria lived later in Osby,Skåne.Olof had six children and my grandmother Anna was born 1875.
Would be greatly appriciated for informations. I would like to know if they got married in United states and if someone of them got any children.  
Regards and Thank You from
Barbro Weismann

2002-08-10, 16:08
Svar #1

Karin. A. Björkholm (Karin)

[color=aa00aa]Hej Barbro Weismann,
 
Carpenter Johan Axel Jonsson 34 år, från Nås reser västerut till sin brother Alfred Myren, 1025 Oakdale Ave. Chicago, Illinois.Med på resan är också Axel Gerhard 10 år vars grandfather heter Olof Jonsson , Skansbacken Nås.
 
SS BERGENSFJORD sailing from Kristiania Norway 21 July 1923 and arriving at Port of New York 1 August 1923.
 
Built by Cammell Laird & Company, Birkenhead, England, 1913. 11,013 gross tons; 530 (bp) feet long; 61 feet wide. Steam quadruple expansion engines, twin screw.  Service speed 15 knots.  1,200 passengers (100 first class, 250 second class, 850 third class).
 
` Karin Björkholm
~~~ tvåspråkig ~~~ bilingual[/color]
 
allt enl. www.ellisisland.org

2002-08-10, 16:52
Svar #2

Barbro Weismann.

Hallo Karin !
 
Thank You very much for your information. Yes the family lived in Skansbacken Nås. I thougt their maidennames was Olsson the same name as my grandmothers. There did You find the information ?
I suppose I have to write in english ? I didn?t know he had a son ! Very interesting information! I have an old picture from Skansbacken Nås with a lot of people from about the year 1920-23 and there is a boy in the picture about ten years old. Olof Jonsson he was (finsnickare )Grateful for Your information
Barbro Weismann

2002-08-10, 17:01
Svar #3

Karin. A. Björkholm (Karin)

[color=aa00aa]Hej igen Barbro,
 
Om du går in på www.ellisisland.org och söker på Johan Axel Jonsson så vips kommer du rätt!
 
Pojkens efternamn är också Jonsson och jag ser nu i passagerarlistan att Johan Axels marital status är W.
 
Widower - Änkeman.[/color]

2002-08-10, 17:41
Svar #4

Barbro Weismann.

Hej igen !
 
I will try immenditly. Jag försöker genast. Tack för upplysningen. Jag hade inte kunnat räkna ut att W står för widower.

2002-08-10, 17:49
Svar #5

Karin. A. Björkholm (Karin)

[color=aa00aa]Vid min första titt tyckte jag att det stod M, texten i det så kallade Original Ship Manifestet är ju ibland mycket otydlig --- för att inte tala om stavningen!
Ibland.[/color]

2002-08-10, 18:53
Svar #6

Barbro Weismann.

Jag kom inte längre än att jag fick fram Johan Axel 34 år etc. Jag var ju inte registerad och fick problem när jag försökte.
Jag antar att det inte fanns fler uppgifter.
Nu kan jag gå vidare och försöka spåra dem i USA
och leta efter Axel Gerhard Jonsson född 1913 som för mig var okänd.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna