ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: CD Look Up - Nils Persson Family  (läst 499 gånger)

2002-08-28, 12:10
läst 499 gånger

William Mentzer

Looking for:
Nils Persson
Born 22 Mar 1873, Högsma, Glimåkra, Kristianstad
Emigrated 13 Mar 1892
 
Ida Lovisa Jansdotter
Born 30 Dec 1867, Paradismosse, Finnerödja, Skaraborg
Emigrated 10 Jun 1892
 
According to 1910 USA Census for Brownsville Borough, Fayette County, Pennsylvania -  
Nelson Parsons (Nils Persson) and Ida Parsons (Ida Lovisa Jansdotter) emigrated in 1906 with the following children who were born in Sweden:
Edith Magdeline - age 6 (in 1910)
William - age 3 (in 1910)(William was born in 1907 after the date of emigration?)
 
I am trying to verify this second emigration and find out where in Sweden the children were born.

2002-09-04, 09:06
Svar #1

Stig Brattschöld

Hej!Jag söker uppgifter om Min mmorfars bror Nils Persson f/23 feb-1871 i Björkhult Örkeneds socken,
han emigrerade till Amerika och New York 1895.
Han hade en dotter Minnie gift Martin född 8 mars 1903 som senast levde i Linkoln Nebraska,och en son som hette Walter f/1906.Minnies man hette Allen Martin.Finns det någon som vet hur jag får fram detta eller känner till dem.
Stig.

2002-09-04, 19:41
Svar #2

William Mentzer

Hello Stig,
Nils Persson probably changed his name when he came to the USA.  My great-grandfather changed his name to Nelson Parsons but there are many variations for both the first and last names.  Do you know his wife's name and where they might have been living during the 1920 US Census?  The 1920 Census has an index searchable by head of household.  The 1930 Census just became available but does not have an index.  Minnie's husband Allen Martin was probably still living in his father's house in 1920.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna