ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Westholm  (läst 691 gånger)

1999-07-13, 14:29
läst 691 gånger

Tommy Westholm

Min farfars morfar hette Axel Teodor Westholm och var född 1856-11-22 i Strängnäs. Han gifte sig med en Beda Marelius från Ljusnarsberg och flyttade så småningom till Örebro. Jag har fastnat och behöver all hjälp jag kan få. Vet någon någonting om Westholm i Strängnäs, eller någon annanstans?
Alla uppgifter är av godo, stora som små.
mvh Tommy Westholm.

2001-04-15, 18:39
Svar #1

Monica Sedell

Hej,
 
Min mm mm f hette Johan Erik Westholm, f 1813-12-24. Dessvärre är det pga prästens handstil nästan omöjligt att utläsa var han var född (det verkar börja på Carl...). 1841 bodde han emellertid i Stockholm, i Adolf Fredriks församling.  
 
Vänliga hälsningar
 
Monica Sedell

2001-10-30, 10:37
Svar #2

Tommy Westholm

Hej Monica!
Har inte mina pappar framme, men nånstans i huvet kan jag påminna mig om Carlkyrke, ligger V-manland eller S-manland, orten har bytit namn till nåt som ajg inte heller kommer ihåg.....ska titta när jag kommer hem

2002-03-02, 17:11
Svar #3

Marianne westholm

Hej Tommy!
Westholm(Vestholm)är ett soldatnamn,som förekommer i bl.a. By i Folkärna socken i Dalarna.
          Hälsningar Marianne gift Westholm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna