ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rankleven  (läst 948 gånger)

2005-11-13, 07:09
läst 948 gånger

Susanne Hedin

Letar efter min farfarsfars ursprung.
Carl Oscar Hedin f. 5nov 1824 i Stockholm. Lämnades till Stora Barnhuset 28 feb 1825.
Föräldrar okända. Enligt trad inom släkten hette någon av föräldrarna Rankleven i efternamn.
Farfarsfar tog  efternamnet Hedin och gifte sig 14april 1850 i Borgsjö med farfarsmor Margareta Jonsdotter f. 10 juli 1825 i Borgsjö.
Tacksam för tips eller upplysningar om släkten Rankleven eller hur jag ska fortsätta mitt sökande.

2007-08-12, 14:52
Svar #1

Joakim wendin

Hej!
Det brukar finnas arkivmaterial som består av barnmorksornas anteckningar. Jag vet att vissa arkiv har dessa handlingar. Här kan man läsa barnmorskans egna anteckning, sådant som inte annars kanske står i födelseböckerna....ibland kan hon skriva och både faderna och modern. Hör med Stockholms stadsarkiv om dessa handlingar. Vilken barnmorska det rör sig om brukar antecknas i födelseboken eller faktiskt också i församlingsboken. Lycka till och hoppas du får fram något om någon förälder till Carl Oscar.
 
Vänligen
 
Joakim

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna