ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Muchardt  (läst 850 gånger)

2002-10-29, 19:49
läst 850 gånger

Bengt Jensen

Är det någon som vet något om familjen Muchardt  
som bodde i Raus församling 1890 Pålstorp n:o 4
finns det ett barn som hette Gustav Adolf Kristiansson född 1893-03-07 Raus Pålstorp n:o 2
moder Ingrid Pålsdotter född 1872-03-21 Hallaryd
 
M.V.H  
Bengt Jensen

2002-10-29, 21:53
Svar #1

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej Bengt,
 
Enligt DDSS och Raus församling är Gustaf Adolf född i Hallaryd. Enligt KGFs databas som Hallaryd finns i står det följande:
 
född 18930307 döpt 18930408
moder piga Ingrid Pålsdotter. Ska vara boende i Fredriksborg Raus församling.
Faddrar: Pål Jonsson, Kristina Andersdotter Stjärnelund under Sjuhult. Anmärkning: oäkta, döpt av Prinsell.
 
mvh
Lena

2002-10-30, 06:28
Svar #2

Bengt Jensen

Hej Lena
enligt Raus A1:27 11/11 pag 385
Barnet född och döpt enl attest 11/4 1893  
Råå Kommungård fader okänd i KGF databas står att han är döpt i Hallaryd det jag vill ha reda på om  
Adolf Christian Muchardt kan vara fader hur får jag veta det ? ingrid och Adolf Christian bor på gården sidan om varandra i Pålstorp hon i no 2
han no 4
min teori är att han är fader
 
M.V.H  
Bengt

2002-10-30, 07:21
Svar #3

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej Bengt,
 
Det ända som talar för det nu är väll Gustafs andranamn Adolf.
 
Själv är jag inte så insatt i det här hur man letar efter oäkta barn. Har för mig att det finns här på Rötter en bra redogörelse över vad man ska tänka på. Annars är det väll att leta efter eventuella domslut på faderskapet, leta efter barnmorskors anteckningar.
 
mvh
Lena

2002-10-30, 11:54
Svar #4

Bengt Jensen

hej Lena  
även Christan namn gör att att man kan tänka sig att det rör sig om fadern då Barnet  heter Gustav Adolf Kristiansson men jag skall kolla på oäkta barn hur man gör för modern måste ha uppgett fadern namn någon stans antingen i Helsingborg eller Hallaryd
 
M.V.H  
Bengt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna