ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Micrander  (läst 871 gånger)

2001-11-14, 15:29
läst 871 gånger

Bengt Andersson

Den äldsta kända personen med namnet Micrander tycks vara Georg Micrander d.1644 i Tierp.
Är det någon som forskar om eller känner till hans ursprung ? Finns det kanske
något samband med Tyskland? (Jag har vid sökning på nätet ex. hittat :”Micrander, Georg Adolf v. (Kurmärkische Lehnakten) 1682 ”) .
 
       Bengt

2001-11-15, 13:00
Svar #1

Göran Svensson

Om Micrander finns att läsa i Stockholms herdaminne sid 334 och i Elgenstierna del 8 sid 122. Om du ger mig din epostadress kan vi diskutera. M v h Göran S.

2015-07-01, 22:40
Svar #2

Utloggad Krister Frank

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 256
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 16:25
    • Visa profil
Vad hette Georg Micranders dotter som uppges varit gift med Lars Benedicti Kraft död i Estuna 1679? Herdaminnena uppger sällan namn på familjen Micranders hustrur och döttrar, Någon som studerat domböckerna? Finns underhållslängder för prästänkor för Uppsala stift? Jag har hittat namn på flera namnlösa prästfruar i Västergötland i motsvarande material för Skara stift under mitten av 1600-talet.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna