ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hals  (läst 775 gånger)

2014-11-23, 21:20
läst 775 gånger

Utloggad Susanne Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 112
  • Senast inloggad: 2014-12-27, 17:28
    • Visa profil
Jag har i min antavla en Anna Johansdotter Hals, död 1686-09-17 på Hovgården i Hov socken (E). Hon var gift med mäster, arrendator och rusthållare Petter Wulf, död 1685-05-28 på Hovgården i Hov socken (E). Petter Wulfs ursprung finns i Tyskland och han rörde sig runt Vadstena trakten där han bl.a. arrrenderade Starby Kungsgård och gården Kälkestad i Svanhals socken. Kan Anna Johansdotter Hals komma från just Svanhals socken? Är det någon som stött på en Johan Hals i början/mitten på 1600-talet? Paret Petter Wulf och Anna Hals får åtminstonne tre barn; Mattias, Isak och Maria (född ca.1645). Dottern Maria gifter sig med inspektör, arrendator och rusthållare Daniel Magni på Hovgårdeni Hov socken.
 
Jag har hittat en släkt Hals som verkar ha sitt ursprung i Danmark http://slektsforskning.com/login/person/anetre5/tekst/Anders%20Jensen%20Hals.asp men inte stött på någon svensk släkt. Vore spännande att höra om någon vet mer om släkten Hals i Östergötland.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna