ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fridén  (läst 766 gånger)

2001-09-13, 16:09
läst 766 gånger

Helena Henriquez

Är det någon som känner till en släkt som heter Fridén, från Värmland troligtvis.Min morfarsfar kallades Fridén men hette Jonsson och hans barn ansökte om att få ta namnet Fridén och det gick bra.
Vad betyder namnet?Nån som vet?
Mvh Helena

2001-09-14, 08:49
Svar #1

Utloggad Siv Janson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 139
  • Senast inloggad: 2020-05-28, 22:24
    • Visa profil
Jag har släktingar som heter Fridén. Jag vet också att det finns en hel släktbok på namnet Fridén. De jag har som släkt härstammar från Filipstad. Tag kontakt med Göran Fridén , Storfors eller hans bror Håhan Fridén i Svanesund på västkusten. mvh Siv Janson

2001-09-14, 08:52
Svar #2

Helena Henriquez

Hej Siv! Tack för svaret,Vet du var man kan hitta den släktbok om Fridén som du talar om? Har sökt på bibliotek och internet men inte hittat nåt. Mvh Helena

2005-10-02, 21:40
Svar #3

Erik Moosberg

Hej, Söker uppgift om en Hans Frideén 151221. Mvh Erik

2006-04-19, 22:40
Svar #4

Anders Fridén

Jag heter Anders Fridén. Jag vet att vi har haft släkt i Filipstad, men också i flera norrländska orter samt borås. Jag skulle också rekommendera att söka boken Fridén. Vi och dock medlemmar av Ryssnässläkten.

2006-11-28, 16:39
Svar #5

Utloggad Siv Janson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 139
  • Senast inloggad: 2020-05-28, 22:24
    • Visa profil
Hej igen om ni går in på www.hitta.se så hittar ni adress och tel.nr. till min släkting Håkan Fridén i Svanesund och han kan berätta om släktboken. Hans far kom från norra Sverige.mvh SivJ

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna