ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Berdenius  (läst 618 gånger)

2011-10-02, 20:58
läst 618 gånger

Utloggad Sebastian Wallin Hallgren

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 63
  • Senast inloggad: 2017-10-09, 08:27
    • Visa profil
Hej. Jag söker infortmation om mina släktingar Johan Fredrik Berdenius och Anna Christina Ekeroth. I januari 1752 föds deras dotter Anna Greta i Spånga socken. Då är föräldrarna trolovade men bodde aldrig någonsin tillsammans. Johan Fredrik arbetade som snickare på Häringe säteri i Västerhaninge. Han dog där 1765 och var född mellan 1723 och 1729 enligt husförhörslängder och dödsbok.  
Modern Anna Christina Ekeroth hittar jag absolut ingenting på. När dottern föds är hon quinfolk på Wärsta i Spånga. Men hittar henne inte i husförhörslängderna.  
 
Jag har spontansökt på nätet efter Berdenius och hittar då bara en Anders som gifter sig i Stockholm 1744. Är det någon som vet något om dessa personer?  
 
Mvh/ Sebastian Wallin Hallgren

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna